Avatar billede ej147 Nybegynder
01. februar 2012 - 21:36 Der er 4 kommentarer

God bog om Access søges!

Jeg har indtil videre klaret mig ved egen - og jeres fantastiske - hjælp i opbyggelsen af min første database. Dog må jeg erkende, at det vist ville være en rigtig god ide med en grundig bog omkring Access 2010.
Derfor følgende:
Jeg har brug for en bog til Access 2010 (en yngre og brugbar udgave til tidligere ver. af Access er ok), der - som minimum - viser opbygningen af en og samme databasen gennem hele bogen. Lige fra start med dannelsen af tabeller indtil slutproduktet foreligger. Engelsk ikke noget problem. Indeholder bogen samtidig et kapitel med "Tips and Tricks" er det kun en fordel, men er ikke et krav.

mvh Erik
ps: "Access 2010 - lær det selv".
Jeg har hæftet og vil ikke skrive her, hvad jeg synes om det af frygt for et muligt sagsanlæg ;-)
Avatar billede mugs Novice
01. februar 2012 - 21:49 #1
Jeg har flere bøger om access helt tilbage fra starten. Men fælles for alle er, at den du køber idag er forældet imorgen. Så mit råd er, at købe bøger der omhandler ældre versioner af Access. Det grundlæggende er det samme m.h.t. opbygningen af databaser. access er jo en relationsdatabase, og om du laver den i 20007, 2010 er tabellerne, relationerne m.v. ens.

Jeg har selv lært utrolig meget her på eksperten.dk ved at afprøve andres løsninger. Og når det er lykkedes, har jeg lavet en lille demo, så jeg eferhånden har et "lager" af små databaser, der hver for sig omhandler et specifikt problem.

Desuden findes der et hav af hjemmesider, hvor du kan downloade demo'er.
Avatar billede jjam Juniormester
01. februar 2012 - 22:00 #2
Avatar billede rosco Novice
08. februar 2012 - 18:31 #3
Har du prøvet dit lokale bibliotek, der startede jeg.
Avatar billede mtw Nybegynder
13. april 2012 - 20:04 #4
Der er en guru: Helen Feddema, søg på google. Jeg har alle hendes bøger.