Avatar billede jacobi3 Nybegynder
30. januar 2012 - 09:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Optisk toslink kabel/hdmi

Hej her inde nogen der kan fortælle mig om jeg får bedre lyd ved og bruge Optisk toslink kabel, eller om det kan være lige meget når jeg har hdmi tilslutning, jeg får nemmelig nyt tv i dag og det kan tilsluttes min forstærker med et Optisk toslink kabel, men kan også bare tilslutte det med et hdmi, er der forskæld???

mvh Bo
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. januar 2012 - 09:51 #1
Som udgangspunkt tror jeg ikke Coaxial eller SPDIF lydoverførsel er af nogen speciel kvalitet i dag...

Men det hele afhænger jo også af både forstærkers og TV´s kvalitet på de givne ud/indgange, så noget rent svar får du næppe... - du er nok nødt til at lytte dig frem.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
30. januar 2012 - 10:23 #2
Når du kører digital kommunikation mellem enhederne, burde der ikke være den store forskel.

Jeg kører selv HDMI fra min PC til TV, og TOSLINK fra TV til min Amp. og det fungerer fortrinneligt.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
01. februar 2012 - 10:04 #3
Hej jeg har lige fået nyt tv sony kdl-nx55 723, jeg har en forstærker som er sat til med hdmi, fra min forstærker har jeg sat mit tv til fra min forstærkers udgang til tves hdmi, min ps3 er sat til tves hdmi og har ingen problemer, men nu kommer probleme,t at når jeg skal have sat min pc til kan jeg ikke få dts lyd, jeg sidder min pc til tves hdmi og kan kun få dolby lyd på, kan godt få dts lyd fra ps3, har også prøvet og sæt min pc hdmi stik til forstærken, men der kan jeg ikke finde et billede, så hvis nogen kan hjælpe mig ville jeg blive rigtig glad:)

Mvh Bruiser
Avatar billede ggxdg Nybegynder
01. februar 2012 - 10:57 #4
Som jeg forstår det du skriver (det er ikke super godt formuleret):

forstærker -> tv: via HDMI
PS3 -> tv: via HDMI
PC -> tv: via HDMI

har du prøvet:
tv -> forstærker: via Toslink
?

Det er sikkert bare et spørgsmål om at sætte pc'en rigtigt op, har du ændret outputtet i den volumen-kontrol på din pc, til at outputte digitalt gennem fjernsynet?

Når du skal beskrive hvordan noget er sat sammen, så prøv at gøre det lidt mere billedligt, eller sæt lidt flere punktummer/linebreaks.
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
01. februar 2012 - 11:31 #5
Jeg ved godt jeg ikke er så god til og formuler mig.

jeg har et Toslink kabel sat i.

jeg har dts lyd over min ps3.

havde samsung tv før med kun et hdmi stik så derfor brugte jeg dem fra min forstærker, men har prøvet og sæt det hele til over den også men uden held.

Kan se inde i min lyd på pc den kun viser stereo i stedet for 5.1

sætter jeg nu mit hdmi stik i min forstærker så viser den godt nok navnet på forstærkeren og 5.1 lyd men på den måde kan jeg så ikke få et billede på mit tv.
Avatar billede ggxdg Nybegynder
01. februar 2012 - 17:57 #6
Det er meget nemmere at læse nu :)

Hvilke lyd-valgmuligheder har du når din pc er tilsluttet fjernsynet gennem HDMI?

Hvilket grafikkort sidder der i din bærbare (der er vidst nogle grafikkort hvor du kan/skal konfigurere lyden)?

Hvilket OS kører computeren med?
Avatar billede jacobi3 Nybegynder
17. februar 2012 - 09:15 #7
Har selv fundet ud af det så tråden må lukkes