Avatar billede kennethj85 Nybegynder
28. januar 2012 - 16:28 Der er 2 kommentarer

Fjern beskyttelse af DPT-fil (PDF-fil med sikkerhedsbeskyttelse)

Hej folkens

Jeg har købt en digital udgave af en bog, som er kommet i formatet DPT. Det kræver at jeg åbner filen i programmet ESDNOW PDF Viewer - og lad mig sige det som det er; det er jeg hamrende træt af!

Jeg har derfor snakket med udgiveren, og han sagde god for at jeg fjernede beskyttelsen, så det kan åbnes i fx Acrobat Reader eller lignende. Men, jeg kan ikke selv finde ud af at fjerne beskyttelsen, og derfor håber jeg at en herinde kan hjælpe.

I kan få både ESDNOW PDF Viewer og selve licensfilerne af mig, og kan så selv prøve at eksportere filens indhold til en PDF-fil.

Jeg godkender den løsning, som gør at jeg problemfrit kan åbne den nye PDF-fil, i et ganske almindeligt PDF-program.
Avatar billede Santin Nybegynder
31. januar 2012 - 13:32 #1
Du skal fjerne det såkaldte "owner password", så du kan ændre dokumentets indstillinger.

Det kan gøres på mange måder.

Google på "remove owner password".

Gratis apps. er svære at finde. Måske kan du nøjes med en trial.

Efter "owner password" er fjernet er der til gengæld freeware til at ændre indstillingerne.

PDFTK Builder et sykke nede her
http://www.angusj.com/ (...)

Men hvis du med "ADOBE writer" mener, at du har Adobe Acrobat (købeprogrammet) kan du også bruge det til at lave de nye indstillinger - med tilladelse af udskrift.

/Santin
Avatar billede kennethj85 Nybegynder
31. januar 2012 - 16:39 #2
Filen er ikke en PDF-fil men ender på DPT. Jeg har prøvet at omdøbe den, men det gør desværre ikke at jeg kan åbne den i programmer til PDF.