Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 16:56 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

RJ45 stik

Hej.

Skal bruge et; rj45 han til usb hun - har set på nettet man kan få omvendt, men er det muligt at få omvendt rækkefølge?
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 16:57 #1
Er det muligt at købe en adapter som har rj45 han i den ene ende og usb hun i den anden ende.

Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 17:02 #2
http://www.hardware-store.dk/rj45-moduladapter/prod_1749.html

Bare at hunstik ikke er til cat5(netværk) men USB
Avatar billede cht22 Professor
27. januar 2012 - 17:40 #3
Det link du henviser til har ikke USB stik. Det er en adapter så du kan lave et ikke krydset netværkskabel om til et krydset netværkskabel.

Du kan ikke tage et USB kabel og sætte RJ45 netværksstik på og så bruge det til netværk og internettet. Men du kan godt få adaptere du kan tilslutte USB og så bruge det til netværk og internettet.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 19:23 #4
Jeg har en USB nøgle som internet og vil sætte denne til min almindelige Belkin router, kan det virke?

Normalt sætter jeg den til computeren og "ringer op", kan jeg så gøre det samme bare med min router?
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 19:28 #5
Nogle Routere supportere 3G. De er dog generelt bare ret kræsne med hvad for modems du kan bruge.

Tror en 3G router, som f.eks telia eller 3 sælger, måske ville være nemmere for dig at få til at køre.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 20:13 #6
Det har jeg også nu, men har fået 10mbit fra telenor og den 3G router jeg har kan kun trække 7mbit som maximum.

Er det så noget med at jeg kan sætte nyt firmware ind på 3G routeren for at fjerne begrænsningen?

Grunden til mit spørgsmål er at jeg gerne vil køre de fulde 10mbit som jeg kan få igennem telenor og stadig beholde den router jeg har købt fra telia, som du nævner romeo
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 21:18 #7
Lægger selv et svar i tilfælde af at jeg ingen løsning får. Svaret fra cht22 er ikke brugbart eller ny information i mit tilfælde.

Hvis romeo lægger svar giver jeg point til denne.
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 22:26 #8
Hvad Model/Produkt nr er den Router du har.
Så skal jeg prøve finde ud af det.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 22:33 #9
Huawei B970
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 23:06 #10
Af hvad jeg kan læse mig til, så 7.2 max for det HSPDA modem der sidder i den.
Du desværrer nok ude i at skulle havde en ny hvis du vil havde fuld hastighed.
Avatar billede Havelaage Nybegynder
27. januar 2012 - 23:33 #11
Tusinde tak for hjælpen, tak fordi du gad at undersøge det. Du må gerne lægge et svar.

Takker mange gange.