Avatar billede Morten_Hitz Nybegynder
24. januar 2012 - 18:08 Der er 6 kommentarer

Trådløs internet Asus EeePC, problemer :/

Hej

Jeg har en air-port som laver trådløs internet, det fungere fint på min Macbook Pro og min kærestes Hp computer.

Skal nu have internet på en anden computer nemlig en Asus Notepc.
Denne computer kan godt finde netværket og giver mig også lov til at skrive kode, men efter det er gjort sker der ingenting. Der står bare:

netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren.

Kan ikke lige se hvilke instilling der mangler på Asus PC'en, ?

Nogen der kan hjælpe ..

Mvh

Morten
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 18:28 #1
kender ikke lige air-port.. Men i dens konfiguration, har du der en mulighed for at sætte den til "only 54 b/g"
Det er set at Wireless N, sætter en del enheder af.
Avatar billede Morten_Hitz Nybegynder
24. januar 2012 - 18:52 #2
hmm forstår ikke helt hvad du mener?
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 19:01 #3
Din Air port enhed som deler trådløst netværk ud, har en konfiguration af det trådløse , der findes flere "slags" netværk/hastighed. Det ikke unormalt når de snakker sammen om hvor hurtigt de skal køre, så det ikke altid de er enige.

Derfor kan man nogle gange få tingene til at køre,ved at tvinge den trådløse til at køre de lidt ældre standarder..54 b/g

N er den nye standard.. ikke alle bærbare.. har support for denne standard.
Avatar billede Morten_Hitz Nybegynder
24. januar 2012 - 20:10 #4
ok, kan bare overhovedet ikke se hvor det skulle være henne jeg ændre det :/

Kan du sige hvor du finder det henne præcis?
Avatar billede romeo Nybegynder
25. januar 2012 - 15:43 #5
Har du noget AirPort Utility, eller Airport Admin tool?
Hvor du måske kan sætte det op i.

Har aldrig haft fingre i en, så kan kun gætte.
Avatar billede Morten_Hitz Nybegynder
29. marts 2012 - 22:35 #6
Jeg har AirPort Utillity.. men ved slet hvad jeg skal ændre derinde ?