Avatar billede mikkel45 Novice
24. januar 2012 - 16:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ekstra operativsystem

Hej
Hvad er det nu programmet hedder som kan lave en form for ekstra harddisk som jeg så kan installere et ekstra operativsystem i
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2012 - 16:34 #1
virtualbox - ligger på www.virtualbox.org
Avatar billede mikkel45 Novice
24. januar 2012 - 17:38 #2
Genialt
1000 tak, og så er det endda på dansk :-)
Det var nu ikke lige det program jeg tænkte på, men tror da dette er umiddelbart nemmere pga det danske
smider du ikk lige et svar for pointgivning
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2012 - 20:56 #3
microsoft har også et (til ultimate-versionen med en fast xp-version man kan hente og køre) - men virtualbox kan langt mere (andre systemer), så bare klø på.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. januar 2012 - 21:03 #4
XPMode i Ultimate/Business/Enterprise er en MS Virtual PC som fint kan koere ikke-Windows OS - det specielle er at det kommer med en gyldig XP licens
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2012 - 21:13 #5
#4 men altså ikke i den meget udbredte 'home premium' som det fleste  vel har hvis det ikke er en firma-pc.
Jeg vidste ikke, at den (MS Virtual PC) var linux-brugbar - det vil jeg huske på fremover. Næppe, at jeg vil anbefale merudgiften - men hvis nu der var en bruger, der havde muligheden, så...
Avatar billede mikkel45 Novice
25. januar 2012 - 11:58 #6
Kom lige i tanke om at det jeg efterlyste hedder VMware, men det er jeg da helt sikkert gået fra, da jeg kan lide jeg ikke skal sidde og oversætte, da virtualbox ER dansk
Men jeg har desværre endnu ikk fået en prøveversion af microsoft 2008 server(64) til at fungere endnu i den
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
25. januar 2012 - 14:15 #7
glem ikke at virtuelle OS suger CPU kraft som en i helvede, håber du har en hurtig pc og masser ram.

jeg har haft en del problemer med virtual box, den kunne ikke køre alle win programmer under et virtuelt OS som Vista og xp, nok fordi jeg installeret den under LINUX.

min store øster som er fotograf og har firma, bruger special udviklet programmer til hendes firma (de kan ikke bruge andet!)
upss, stavefejl (hun er ikke nogen øster, ha, ha).

programmerne som hun bruger kan kun bruges under xp, og da hun har helt nye indkøbt pc med win7, bliver hun nød til at bruge virtual pc hver dag, og det funker generelt, men noden gange kan det godt gå ned. jeg har selv teset virtual xp på icore7, det går ret hurtig.
Avatar billede romeo Nybegynder
27. januar 2012 - 14:00 #8
Du tænkte nok på VmWare Player.
Den er også gratis. Og ret god.
Den mere professionelle udgave hedder "VmWare Workstation" Den er utroligt smart, men koster lidt $
Og den helt rigtige VmWare ESX(i) (har man en ok overskud pc, så kan esxi idag installeres på rigtigt mange pc´er.(den gratis udgave af Esx5i er rigeligt til fleste der kører hjemme servere:))
Avatar billede henrik2008 Nybegynder
28. januar 2012 - 22:01 #9
VmWare ?
jeg syntes at ret mange brokker sig over, at det er rimelig svært
at sætte Vmware op og få det til at køre ordentligt, der er virtual box langt nemmere.

Når Vmware er konfigureret ordentlig , vil den vel køre som en drøm ?.

Jeg prøvede at sætte min AMD Athlon PC  bios for virtual understøttelse af virtual os, maskinen fucked helt op, og vil ikke starte ordentlig op, før jeg disabled denne funktion (enable support for virtual os). ?????

nu er denne pc givet væk til en i familien, fordi jeg fik en icore7 pc.