Avatar billede ajvm Nybegynder
24. januar 2012 - 15:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Network share drive unavailable efter logoff / logon

Hej ,

Jeg har et Windows 2003 Domain og en Windows 2003 Standalone server. Kunne ogsaa vaere Win XP.

Jeg er logget paa standalone med lokal konto og forbinder mig til et net share paa domain'et og angiver et username password fra domain og faar adgang.
>net use X: \\server\share /user:DOM\user password
eller fra GUI og klikker "use different username"

Jeg vil at share skal vaere tilgangeligt naeste gang jeg logger paa Windows 2003, det er der, men status er "unavailable"

Har provet med NET USE  /Persistent:yes og /Savecred  eller i GUI tick "Reconnect at logon" og "save password".

Uanset hvad jeg gor, saa er drive "unavailable"
efter ny logon.

Nogle ideer ?

Med venlig hilsen Anders
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 15:50 #1
Put "net use X: \\server\share /user:DOM\user password" i en cmd fil, og lig den i start.
Eller. Opret en bruger med samme navn/password på den server du tilgår. som du logger på standalone maskinen med.
Avatar billede ajvm Nybegynder
24. januar 2012 - 17:17 #2
Tak for svar.
Jeg glemte at skrive det var netop for at undgaa at have password i klar tekst i en .BAT ( som vi goer lige nu ).

Men jeg vil proeve det samme username/password paa Domain og lokal maskine. Jeg mener faktisk det virker, men kom bare ikke i tanke om det.

Jeg svarer naar jeg testet det.

/Anders
Avatar billede romeo Nybegynder
24. januar 2012 - 17:36 #3
Du kan evt. også bruge "Stored Usernames and Passwords"
Den finder du i Control panel.
Der kan du angive en server, og den bruger/pass den skal forsøge sig med på den, hvis ikke du angiver et user/pass.

Hvis du ændre pass nu og da på den 2003 standalone,vil det virke bedre en at havde samme pass. Har dog set enkelte gange det kan drille lidt.
Avatar billede ajvm Nybegynder
25. januar 2012 - 08:59 #4
Tak Romeo,

Faktisk forsoegte jeg "Stored Usernames and Passwords"
som beskrevet i KB281660, men alligevel bliver jeg prompted for password ved NET USE commandoen.
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. januar 2012 - 16:21 #5
start, kør, control userpasswords2
fanebladet "avanceret"
adminstrer adgangskoder
tilføj "Windows legitimationsoplysninger"
tilføj serverIP eller DNS-navn på server du tilgår
angiv brugernavn & password

husk brugernavn skal være brugernavn@dns-suffix eller domain\brugernavn
Avatar billede romeo Nybegynder
25. januar 2012 - 16:52 #6
Det den samme som Stored Usernames and Passwords" :)
Som han siger ikke virker via net use:)
Avatar billede juleulven Nybegynder
25. januar 2012 - 17:12 #7
Det skyldes garanteret han ikke logger på som serverdomæne\brugernavn (brugernavnet skal være oprettet på server) eller at share/ntfs/security ikke står korrekt ift. den bruger ...

ovenstående SKAL virke ...
Avatar billede ajvm Nybegynder
26. januar 2012 - 10:54 #8
Tak Romeo  og Juleulven.

Begge svar virker.
I faar 30 point hver.

Aarsagen til at "Stored Usernames and Passwords" fejlede var at server-name var et alias som bare gav samme IP.
Naar jeg taster "rigtig" server-name ind i Stored Usernames and Passwords, saa virker det.
Vi bruger alias saa undgaar vi at rette alle .BAT filer, naar en server fornyes, blot tilrettes alias.
net use X: \\alias\share  virker ogsaa efterfoelgende.
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. januar 2012 - 23:01 #9
super :)