Avatar billede jaxx666 Nybegynder
23. januar 2012 - 15:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

shadow copies væk

Hej
Vi har en server hvor shadow copy er enabled på d: drevet. Ingen har sat limit på og nu er alle vores shadow copies forvundet og servicen volume shadow copy servicen er stoppet. Kan dette være pga manglende plads?
Er der nogen mulighed for at recover slette shadow copies?
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 15:47 #1
Hej.

Mig bekendt kan du ikke recover "slettede/forsvunde" shadow copies.

Jeg ville nok lige genstarte server, og se om "Volume Shadow Copy" servicen startede af sig selv igen.

Evt. også lige se hvad der registeret til at bruge shadow.
"VSSADMIN LIST PROVIDERS"

Og så evt. lige slå det til igen på dit D: drev.
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
23. januar 2012 - 15:55 #2
det var faktisk efter en genstart at shadow copies forsvandt og servicen stoppede. kan ikke rigtigt finde noget i eventloggen jeg kan pejle det hen imod. Hvis jeg åbner system volume information på d drevet,så indeholder den kun de aller seneste shadow copies siden jeg startede service igen.
hmm . der er vist ikke så meget af gøre?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2012 - 16:14 #3
Hvor meget plads er der brugt og hvor meget plads er der tilbage på d: drevet???
Avatar billede romeo Nybegynder
23. januar 2012 - 16:43 #4
Hvad får du ud af en
VSSADMIN LIST SHADOWS

VSSADMIN LIST SHADOWSTORAGE
?
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
25. januar 2012 - 09:47 #5
der er 65gb fri på D. altså nu. Jeg ved ikke hvor meget de gamle shadow copies har fyldt, men det lyder vildt hvis det skulle have optaget så meget plads, men igen der var ikke sat en limit på .

list shadows viser kun de shadow copies der er lavet efter servicen startede igen , men alt det gamle er væk. .
Men ja kan se med 3 shadow copies bruger den allerede 11gb plads, så hvis der har været mange, så viper den alt for at skabe plads eller hvad? Hvis den er løbet tør for plads måske ?
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2012 - 15:26 #6
det lyder meget sansynligt at det er derfor at dine gamle Shadow Copies er væk, bare den køre igen, så burde det jo ikke være noget problem.
Avatar billede jaxx666 Nybegynder
14. februar 2012 - 15:36 #7
ja. jeg vælger også at tro det er det som skete.
lukker denne - takker .