Avatar billede hc-riis Nybegynder
23. januar 2012 - 13:17 Der er 4 kommentarer

PS3 viser RSOD ved opstart

Hej Eksperter

Jeg ved ikke om dette er den korrekte kategori, men jeg gør et forsøg. Jeg er netop hjemvendt efter et 5 måneders ophold fra USA. Min PS3 har i mellemtiden stående ubrugt og da jeg forsøger at tænde den, starter den op med den røde fejlskærm. Inden jeg tog afsted virkede alt som det skulle. Via recovery menuen har jeg forsøgt alt og i sidste ende forsøgt at opdatere min FW. Alt kører til 30-50% hvorefter den genstarter i rød skærm.

Nogen der har erfaringer med dette/foreslag til næste tiltag?
Avatar billede Santin Nybegynder
24. januar 2012 - 13:59 #1
Hej hc-riis.

Er bange for at det kunne være det som X-Box bruger kalder for: RROD (Red Ring Of Death)

Og som du selv skriver i din overskrift: RSOD (Red Screen Of Death)- Så du bliver nok nød til at anskaffe dig en ny PS3.

MEN, du kan også prøve denne guide, kender nogen som har fået deres PS3 til at virker, MEN der er jo ingen garanti for at din vil komme til at virke igen, --> http://www.gamerfix.info/ps3-red-screen-of-death/

/Santin
Avatar billede hc-riis Nybegynder
28. januar 2012 - 14:23 #2
Jeg tænkte det nok, men det kunne jo ikke skade at spørge :-) Jeg tror jeg vil forsøge at kigge nærmere på indmaden og se om jeg kan komme til en løsningen, inden den formentligt bliver smidt ud.
Avatar billede Santin Nybegynder
31. januar 2012 - 13:08 #3
Jeg har en forsikring der hedder: Fejl & Uheldsforsikring, den dækker ALT elektronik i mit hus. Jeg prøvede at sende min gamle Xbox 360 ind, som jeg havde betalt 500,- for dengang, og den havde nemlig "fået" RROD og jeg vidste jo godt at jeg ikke selv kunne gøre noget, men sendte den ind til mit forsikringsselskab og efter et par uger, jamen så fik jeg en check ind af døren på 1600,- :)
Avatar billede hc-riis Nybegynder
31. januar 2012 - 19:40 #4
Tror ikke de er meget for det, nu når jeg har haft den åben. Er sikker på at jeg skal have en tilvalgsforsikring, for netop at dække sådanne her - og selvrisikoen er så vidt jeg husker +500 kr.