Avatar billede toberg Nybegynder
21. januar 2012 - 12:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til formel i aktieprogram

Jeg har et aktie program jeg godt vil have til at fortælle mig hvilken aktie jeg har i porteføljen hvor
mange stk og værdi de har.
Hvordan gør jeg det, jeg er ret ny i det her
Jeg har en kolone der hedder
A . Hvis aktien er solgt er der et v tegn i denne kolone.
B. Her er aktie navnet
C Antal aktie
D Anskaffelses kurs
E total anskaffelses værdi
Altså Feltet i kolone A skal være blankt og der skal være et aktie navn i kolone B.
Så skal navnet i kolone B registreres og der skal laves en sammen tælling af kolone C,D,og E
Kolone d skal gennemsnits kursen for hver aktie findes
Der kan jo godt være mange aktie navne, de skal listes i et skema så man kan se hvor mange stk der
samlet er købt af aktien, gennemsnits kursen for aktien, samt værdien af aktien
Er der en der kan hjælpe mig med at lave en sådanne formel, gerne med lidt forklaringer til så jeg kan finde ud af det
og måske lære lidt
De bedste hilsner
Torben
A                  B                                                            C                    D            E
√    FLSMIDTH & CO AS    100    363,00    36300,00
    GENMAB    200    180,00    36000,00
√    LUNDBECK    100    120,00    12000,00
    VESTAS    100    60,00    6000,00
√    LUNDBECK    100    120,00    12000,00
    VESTAS    100    60,00    6000,00

I eksemplet her vil jeg altså gerne have lavet et skema Som dette
GENMAB    200    180,00    36300,00
VESTAS    200    60,00    12000,00
Købs værdi ialt            48300,00
Avatar billede r_alexandersen Nybegynder
22. januar 2012 - 09:58 #1
Det nemmeste er at lave en pivottabel hvor du markerer kolonnerne A..E (ikke kun de rækker du bruger lige nu men alle rækker) og vælg "opret pivottabel"

Nu kan du trække
kolonne A ind i toppen (rapportfilter)
kolonne B ind i siden (rækkenavn)
kolonne C, D, E ind som data (værdier)

og til slut klik på dit rapportfilter og fjern fluebenet ud for dem der er markeret med "v tegnet" som solgt.
Avatar billede toberg Nybegynder
22. januar 2012 - 16:50 #2
Jeg vil jo meget gerne at regnearket havde lavet en aktuel liste uden jeg skulle gøre noget for at sortere.
Man kan jo over tid godt have flere hundrede aktie handler.
Derfor kan det hurtigt blive uoverskuelig hvilke aktie man faktisk lige pt ejer.
Avatar billede r_alexandersen Nybegynder
22. januar 2012 - 21:26 #3
den er skam aktuel du skal blot højreklikke og vælge opdater :-)
Avatar billede toberg Nybegynder
23. januar 2012 - 04:24 #4
Kolone A vil den ikke acceptere nok fordi det er et tegn der er i, sådanne et rigtigt tegn.
Ideen er god med den tabel
Avatar billede r_alexandersen Nybegynder
26. januar 2012 - 20:40 #5
Er lidt i tivl om hvad du præcist har stående i kolonne A, men det indhold du har kopieret ind kan jeg sagtens få til at virke i en pivottabel - du skal måske lige tjekke at der er en ordentlig overskrift på dine kolonner - pivottabeller accepterer ikke kolonner uden overskrifter