Avatar billede tommcar Nybegynder
20. januar 2012 - 09:40 Der er 5 kommentarer

Netværksprinter går off-line

2 pc'ere, 1 Win7, 1 XP.
2 netværksprintere, HP 2550N & Brother DCP 7065DN
Win 7 trådløst netværk, XP kablet via switch - Brother printeren er tilsluttet samme switch, HP printer kablet direkte til routeren.
Der er også en NAS & en IP-telefon på switchen.

Brother printer gået off-line og jeg kan ikke få den on-line igen via Windows netværks fejlfindings værktøj eller Brothers do.

Forslag modtages og belønnes hvis de virker.
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 10:21 #1
ip adresse konflikt ?

hvilket ip range bruger du og har du kontrolleret brothers hjemmeside  for firmware update til din printer... selv om jeg nu tror det er et ip problem...

den har fast ip ikke ?
Avatar billede tommcar Nybegynder
20. januar 2012 - 10:53 #2
Nej jeg har ikke opdateret firmwaren og kan heller ikke nu når printeren er off-line.
IP-range: dynamisk tildelte adresser, ingen konflikter ml. div. maskiner og konsoller. 192.168.1.1xx - 192.168.1.249
Avatar billede seider Nybegynder
20. januar 2012 - 11:30 #3
1. jeg vil låse ipadressen på printeren til en bestemt... men prøv på printeren at få udskrevet opsætningen, jeg tror måske bare den ahr skiftet ip adresse..
Avatar billede tommcar Nybegynder
21. januar 2012 - 16:45 #4
Hej. Så har jeg låst Ip-adressen og geninstalleret - ingen success. Netværket kan godt finde printeren under installationen med fast IP - men ingen udskrivning - printeren kan ikke findes under udskrift.

Når jeg udskriver opsætningen er IP-adressen kun nuller! og IP Filter disabled.
Avatar billede seider Nybegynder
21. januar 2012 - 20:26 #5
hvis printeren kun har 0.0.0.0 i adressen vil det ikke virke.... har bother ikke et printer tool til konfigurationen ? og hvis du har givet den en fast ip skal du installere printeren igen i windows hvor du vælger netværksprinter og opret ny port med \\192.168.1.x\