Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 12:45 Der er 10 kommentarer

Kan ikke starte bærbar eller formater den....

Bærbar HP dv9500, Vista 32-bit. (Lå på pc)

Jeg lavede en formatering til fabriksindstillinger med mine genopretningsdiske. Starte som den skulle.

Windows Update fandt 101 opdateringer. 4 stk mislykkedes. 3 valgfrie + 1 vigtig. Nok fordi jeg lyttede til P3 samtiddig med at jeg skulle til at starte chess, gik den i sort.
Slukkede og startede den. Prøvede at opdater igen uden held. Windows fungerede dog.
Da jeg skulle starte den næste dag, ville windows ikke starte, men kom op med en menu med flere muligheder. Det første valg hed vist StartUp Repair og 6-7 andre muligheder fulgte efter. StartUp Repair hjalp ikke. Valgte derefter at gendanne fabriksindstillinger...
Startede fint med at indlæse eller hvad den nu gør de første 10 minutter... var væk fra pc'en 15 minutter... skærmen var sort, men den kørte dog. Rykkede med musen. Ingenting kom op skærmen.
Slukkede pc'en.
Og nu når jeg starter den, tændes diverse lys i keyboard (som det plejer) og man kan høre den køre, men ingenting kommer frem...
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe????
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 12:58 #1
Det lyder som om der er noget hardware der er ved at være dødt.

Ville anbefale at du fik en til at se på den, som har erfaring med fejlfinding på bærbare. Det er meget svært at sige noget om hvad der er sket ud fra din beskrivelse.
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 13:12 #2
Ja det kan godt ske det er nødvendigt. Man må da kunne komme ind i starten inden windows går igang og/eller formaterer det hele derfra??? Den kørte jo dagen inden.
Har fundet den vigtige opdatering der mislykkedes

Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 og .NET Framework 3.5 Family Update (KB951847) x86

Installationsdato: ‎18-‎01-‎2012 17:50

Installationsstatus: Mislykkedes

Fejldetaljer: Kode 80073715

Opdateringstype: Vigtig

Microsoft .NET Framework 3.5 Service Pack 1 er en komplet samlet opdatering, der indeholder mange nye funktioner, der bygger trinvis på .NET Framework 2.0, 3.0, 3.5 og inkluderer samlede serviceopdateringer til underkomponenterne i .NET Framework 2.0 og .NET Framework 3.0. .NET Framework 3.5 Family Update indeholder vigtige kompatible programopdateringer. Denne opdatering leveres til dig og licenseres i henhold til Windows Vista og Windows Server 2008-licensvilkårene.

Flere oplysninger:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=133335

Hjælp og support:
http://support.microsoft.com
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:20 #3
Altså, når du tænder computeren, kommer der så et logo for producenten frem inden Windows begynder eller kommer der overhovedet ikke noget på skærmen?
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 13:29 #4
Der kommer ingenting. Skærmen bliver ligesom lidt lysere, men stadig sort...
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:34 #5
Hmm, hvor i Danmark bor du ? Hvis du bor i Hovedstad/Nordsjællands området vil jeg gerne kigge på den for dig
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 13:36 #6
Nej desværre... Bor i Odense..
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 13:42 #7
Hmm, prøv og sætte en skærm til bærbaren og så se om der kommer noget på den når du starter.

Hvis der gør, så er det måske inverteren som tænder lyset i skærmen på din bærbare der er død og skal udskiftes.
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 13:57 #8
Sidder med en anden bærbar... hved ikke lige hvordan jeg gør det.. eller hvilken slags kabel der skal til...
Avatar billede Broxigar Praktikant
19. januar 2012 - 14:30 #9
Hmm, så kan du ikke..

Jeg ved ikke rigtig hvad mere du kan gøre, andet end at finde nogle der vil kigge på den. Hvor gammel er den? Hvis den er under 2 år gammel så kan du tage den ned til butikken du har købt den i, sammen med kvitteringen og bede dem om at kigge på den.
Avatar billede sorenmnielsen Nybegynder
19. januar 2012 - 15:31 #10
Garantien er udløbet... Men ellers tak for hjælpen! Kan det ske jeg skal prøve det samme spørgsmål i en anden kategori???