Avatar billede lakana Nybegynder
17. januar 2012 - 14:17 Der er 5 kommentarer

TV-pakke licens

Hvad får jeg når jeg har betalt licens til DR? Når jeg sætter et tv-kabel i væggen og i mit tv, så får jeg dr1, tv2, kanal 4, kanal 5, mtv m.v. Burde jeg have alle disse kanaler når jeg ikke har købt nogen TV-pakke?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. januar 2012 - 14:20 #1
dr-licens er en ting for sig - den giver i sig selv intet signal.
Men der er nok en lille kabel-pakke med i din husleje.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2012 - 14:32 #2
Nej - du burde ikke have TV2, Kanal 4, 5, mtv o.s.v....

Jeg gætter på du bor i lejlighed, og stikket er tilsluttet noget fællesantenne eller kabelTV... - det er i hvert fald ikke noget du kan fange fra luften.

Og det betyder modsat, at hvis fejlen bliver opdaget, lukkes der for alle kanaler i stikket (incl. DR, DR2, DRK, DRHD, DR Ramasjang o.s.v.).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. januar 2012 - 14:34 #3
...selvfølgelig med undtagelserne som Claes57 nævner - du kan jo betale for den via din husleje.

Under alle omstændigheder kræves det faktisk at du så begynder at betale licens... - det er jo lagt så pudsigt an i dag, at HVIS du har mulighed for at se DR, eller tilgå deres hjemmeside, så SKAL du betale licens....
Avatar billede lakana Nybegynder
17. januar 2012 - 20:57 #4
jeg betaler licens, men har ikke bestilt basispakken, der i følge min andelsforening, koster 50 kr.

det er ret mærkeligt, at jeg kan tage alle de kanaler, men de er helt uskarpe. jeg ved ikke om det skyldes dårligt kabel.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. januar 2012 - 10:22 #5
det skyldes, at du får det analoge signal ind - tv kan typisk begge dele, og du har nok ikke søgt på/valgt det digitale signal.