Avatar billede mr_tob Nybegynder
16. januar 2012 - 17:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Deling af iTunes på iPad2, iPhone 4 og iPod uden brug af en computer?

I har sikkert hørt den før, men jeg kan alligevel ikke finde det helt samme problem, så derfor prøver jeg mig her på Ekspertens forum.

Kæresten har flg. opsætning:

- en iPad 2
- en iPhone 4
- en iPod Nano

Hun har sin egen iTunes konto og køber jævnligt musik på sin iPad 2. Problemet er nu, at hun gerne vil have sin musik fra iPad til iPhone/iPod (vigtigste). Her findes (så vidt jeg ved) ikke noget kabel, men uanset om det findes eller ej, går jeg ud fra, det kan gøres trådløst (feks. via iCloud).

Hun vil gerne kunne dele sin musik mellem sine tre enheder uden at skulle bruge en computer som mothership. Er det muligt?
Avatar billede pstidsen Novice
16. januar 2012 - 18:04 #1
Ikke-testet løsning: Brug den samme iTunes konto. Køb en sang på f.eks. iPad. Gå ind på f.eks. iPhone og tryk køb på den samme sang. Så tror jeg iTunes vil fortælle dig at sangen er købt og du kan downloade en kopi. Det virker på op til 5 iDimser og gælder også f.eks. apps.
Avatar billede mr_tob Nybegynder
17. januar 2012 - 14:27 #2
Vi er ikke interesserede i at bruge samme iTunes-konto, for ellers tror jeg også, det havde været et godt forslag...
Avatar billede pstidsen Novice
17. januar 2012 - 15:20 #3
Skal ikke kunne sige om der er en smutvej, men den metode Apple selv siger er at dele iTunes konto. Forstår dog ikke hvad problemet skulle være...

En mulighed er måske at gøre det over iCloud eller Dropbox.

Endelig så er der computer hvor det kan gøres uden deling af iTunes konto
Avatar billede mr_tob Nybegynder
18. juli 2012 - 20:24 #4
Fandt ingen løsning på problemet. Det ser ud som om, det simpelthen ikke kan lade sig gøre:-(