Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2012 - 17:13 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Flere brugere på samme windows 7 installation

Hej eksperter.

Muligvis dette er et mystisk spørgsmål, men her kommer det alligevel.

Er det muligt at være to brugere logget på samme windows 7 installation på samme tid.

Dvs to skærme, to tasteturer, to mus, på samme computer, med forskellige brugere?

Scenariet er, at jeg har en pc stående i huset på mit kontor, hvorfra der er trukket HDMI og USB kabel ind i min stue, til mit fjernsyn, hvor der også en lille mus og et lille tastetur liggende.
Her ser vi så film, hører musik osv.

Men ligenu, kan det kun lade sig gøre, når der ikke er nogen der arbejder på computeren på kontoret.

Er der nogle kreative (innovative??) eksperter her, der kan fortælle mig om, jeg er stødt i grænserne for, hvad min ellers dyre windows installation magter?? og hvis nej, hvad jeg så skal gøre for at få det til at virke?

Mange hilsner og på forhånd tak..
16. januar 2012 - 17:22 #1
Nej - det kan man ikke ...
Avatar billede kiksen1987 Novice
16. januar 2012 - 17:26 #2
Nej
Avatar billede kiksen1987 Novice
16. januar 2012 - 17:28 #3
Men du kan jo godt starte en film også bare få lyd og billede vidst derinde og selv arbejde videre
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2012 - 19:37 #4
Ha ha.. Det tænkte jeg sku nok.. :)
Syntes ellers selv det var voldsomt genialt, hvis det kunne lade sig gøre.
kiksen1987, hvis jeg forstår dig ret, så siger du, at jeg godt kan starte en film, og køre den i stuen, samtidig med at jeg arbejder på kontoret..?
Er det noget med skærmdeling??
Avatar billede toksvig Praktikant
16. januar 2012 - 19:38 #5
Karise, smid også et svar, så accepterer jeg Jer begge..
16. januar 2012 - 22:24 #6
Ping...
Avatar billede toksvig Praktikant
17. januar 2012 - 08:22 #7
Hej med Jer.

Endnu engang tak for hjælpen, begge to..
Kiksen, jeg vil stadig gerne høre din kommentar til #4.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
17. januar 2012 - 09:56 #8
Kræver en terminal server.
Og selvfølgelig en tyndklient, eller en pc til hver bruger, med klient softwaren (alle windows maskiner har den som default, i form af "mstsc")

Men i dit tilfælde, er det nok billigst og bedst, bare at købe en ekstra pc ;-)
Avatar billede micma18_ Nybegynder
17. januar 2012 - 10:01 #9
Tilføjelse:
Du kan benytte en Mediecenter extender, eller hvis du har et tv/dvd maskine med uPnP / DLNA. Så kan du se film/billeder, og høre musik fra din pc, over netværk.

Eks. Linksys laver nogle standalone MCE extendere, og Xbox360 har også funktionaliteten indbygget.

Windows mediaplayeren kan fungerer som uPnP server, og ehome (windows mediacenter) fungerer som... ja, mediecenter server ;-)
Avatar billede toksvig Praktikant
17. januar 2012 - 10:23 #10
micma: Tak for kommentaren.. Det er dog nok lidt overkill..
Og jeg er så absolut ikke interesseret i at få en anden afspiller, eller brugerflade end itunes..

Men det er ok, det fungerer jo også nu, man kan bare ikke lige arbejde samtidig med at der skal ses film i stuen.. :)
Avatar billede kiksen1987 Novice
17. januar 2012 - 19:15 #11
Du kan jo "Extend" din egen skærm så TV i stuen bliver nr 2 skærm.
Så trækker du bare din film over på den anden skærm og kører fullscreen på skærm 2.
Derefter går du ned i din højtaler menu (bunden af højre side)
Der kan du trykke Mixer, hvilket skulle give dig en menu med alle lyd enheder. Så kan du skrue ned for din arbejdsmaskine og skrue op på TVet.
Håber det hjalp lidt.

Normalt kører skærm tv skærm bare samme billede som PC, så husk at Extend billede.
Avatar billede toksvig Praktikant
17. januar 2012 - 22:23 #12
Hejsa Kiksen.. Det tror jeg faktisk løser min udfordring.. Tak for det..
Avatar billede kiksen1987 Novice
18. januar 2012 - 19:49 #13
det var da så lidt