Avatar billede ^chips^ Nybegynder
05. august 2001 - 23:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Brug af samme Access database på 3 hjemmesider...?

Jeg er ved at få lavet mig en søgemaskine, og så er det sån\' at jeg gerne vil kunne bruge samme søgemaskine på flere hjemmesider på nettet...

Selve søgemaskinen ka\' ses her: http://www.splaf.dk/test/search/ og den skulle gerne ligge på fgl. sider www.splaf.dk , www.search4u.dk (ikk\' oprettet endnu) og på www.tweakup.dk og måske flere...

Men det jeg synz\' der kunne være smart, det var hvis de kunne bruge samme Access database med alle oplysninger om links i. Der er bare det problem at siderne er hosted forskellige steder, www.splaf.dk og www.search4u.dk kommer nok til at lægge på samme server, så det ikk\' det store problem... Men hva\' med den sidste...?

Hvordan løser man nemmest det..

Sagen er jo den at søgemaskinen er lavet sån\' at du selv ska\' føde den med links, of hvis den ka\' blive fyldt fra f.eks. 3 steder fra, så går det hurtigere, og dermed blive til en søgemaskine der ka\' bruges til noget...

Nogle goe\' forslag..?

Mvh.
Philip Vesterdal
ICQ 53181828
www.splaf.dk
Avatar billede burningice Nybegynder
05. august 2001 - 23:13 #1
at få direkte adgang til den kan ikke lade sig gøre.

Dog kan du ved at lave nogle scripts på den serverer db\'en ligger på trække data\'er ud fra den som du så kan hente via f.eks. w3http eller lign. på de andre sider
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2001 - 23:13 #2
Ikke med access, når den er hosted forskellige steder. Du kan bruge en
rigtig SQL-server (MySQl, MSSql)
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
05. august 2001 - 23:17 #3
Til cyberfessor:

Er det noget du ka\' gi\' eksempel på eller måske havde lyst til at lave for mig..?
Avatar billede tmceu Praktikant
05. august 2001 - 23:21 #4
Som det allerede er sagt, kan du godt glemme alt om Access på forskellige hosts. Jeg mener også godt du kan glemme den foreslåede work-around.

Faktisk bør du glemme alt om Access som database til dit projekt. Du skriver selv, at du vil lave en søgemaskine man kan bruge til noget, og det tror jeg aldrig du opnår med Access. Det er og bliver en desktop database, som aldrig vil performe rigtigt som flerbruger database (og en søgemaskine skal bl.a. være hurtig).

Du bør investere i en rigtig SQL database.
Avatar billede tmceu Praktikant
05. august 2001 - 23:25 #5
Access bliver efter min opfattelse misbrugt langt ud over hvad den er designet til, måske fordi den er let at gå til, billig og i web sammenhæng, sikkert fordi folk ikke er villige til at betale for database understøttelse på sit webhotel.

Avatar billede burningice Nybegynder
05. august 2001 - 23:25 #6
^chips^>> well, det kræver en del arbejde da det funker ved at man henter hele siden, og så skal du til at fedte med at få fat i de ord, eller de linjer som du skal bruge...

btw, så hedder det aspHTTP og dokumentationen kan læses her http://www.serverobjects.com/comp/asphttp3.htm

eksempel:
Set HttpObj = Server.CreateObject(\"AspHTTP.Conn\")
HTTPObj.Url = \"http://www.mig.dk/soeg.asp?ord=dit&lang=danish\"
strResult = HTTPObj.GetURL

Avatar billede cloqq Nybegynder
05. august 2001 - 23:31 #7
Hvad med at anskaffe dig en apache web-server....Jeg vil godt hjælpe dig med at sætte den op!
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
05. august 2001 - 23:35 #8
Jeg har til www.splaf.dk webhotel hos www.wannafind.dk deres luksus pakke...

Og så ville du mene jeg skulle skifte både den, www.search4u.dk og www.tweakup.dk (som ikk\' er min side) til en apache...?
Avatar billede sherlock Nybegynder
06. august 2001 - 10:12 #9
Det er nok ikke det du har lyst til at høre, men den eneste, bare lidt forsvarlige, måde er at hoste alle siderne hos samme udbyder.
Derudover så er jeg helt enig i at access er groft misbrugt.
Din performance vil ikke kunne holde ret længe hvis du får bare lidt success med din søgemaskine.
Avatar billede ^chips^ Nybegynder
13. august 2001 - 10:26 #10
Hmm...shit...

Har indset det med Access er for meget brugt..så jeg vil forsøge mig med lidt MySQL.. Hvis jeg ka\' finde ud af det.. hæ...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2001 - 10:28 #11