Avatar billede some_one Nybegynder
13. januar 2012 - 16:14 Der er 6 kommentarer

hvilket programeringssprog skal jeg vælge?

hej

jeg vil gerne lave starte en forretning op samt lære et nyt programmeringssprog

hjemmesiden kræver et login
det kræver at folk kan købe virtuelle point via. Kreditkort
folk skal herefter kunne bruge disse point på indlæg
de skal også selv kunne lave deres indlæg som midlertidigt fjerner et antal point fra personen der lavede indlægget
det indlæg skal være synligt for alle andre.
man skal kunne søge efter indlæg defineret i kategorier
andre folk skal kunne bruge point på disse indlæg som også midlertidigt bliver holdt i en database formentlig MYSQL
Jeg eller en medarbejder skal derefter se dette indlæg, slette det måske validere det inden det bliver publiceret for alle andre der besøger websiden og derefter "afslutte" indlægget og give de holdte point til en person
pointene der er i databasen skal kunne ændres af mig
medlemmerne skal kunne konvertere deres virtuelle point tilbage til rigtige penge der havner i deres bankkonto

brugerne skal altså kunne lave et indlæg faktisk rimelig meget ligesom eksperten.dk hvor andre brugere også kan gå ind og "interact" med indlægget.

så vidt jeg har set er de fleste forums skrevet i PHP som nok ikke  er det jeg hælder mest til

personligt vil jeg helst lære enten html5, javascript eller flash men jeg kan ikke umiddelbart finde nogen sider skrevet med det hvor brugere kan permanent ændre på noget direkte i browseren. og da slet ikke nogen tutorials hvor man kan lære det :/

jeg ved godt at i nok foreslår jeg starter med html, det virker bare lidt for kedelig, jeg har taget en undervisning i det så kan godt det basale. Men jeg ville gerne at mine websites bliver lidt mere interaktive end en standard side kun skrevet i html.

udover det har kan jeg en del c++ og objective-c så jeg er ikke nybegynder indenfor programmering :)
Avatar billede some_one Nybegynder
13. januar 2012 - 16:15 #1
lige en hurtig ekstra kommentar. jeg ved godt at det meste angående penge og kreditkort, bankoverførsel osv. har den gateway jeg kommer til at bruge nok programmere, Men det skal selvfølgelig helst være kompatibelt med det sprog jeg vælger at lære.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2012 - 16:24 #2
Hvis det skal hostes eksternt, koere med en MySQL database, vaere rimeligt billigt at faa i luften, saa er PHP altsaa ret oplagt.

Du kan sagtens bruge HTML5 og JavaScript i en PHP loesning. HTML5 og JavaScript er client side. PHP er server side.
Avatar billede some_one Nybegynder
13. januar 2012 - 16:37 #3
tusind tak. havde slet ikke tænkt på om man kunne implementere det.

du kan bare skrive et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede kiksen1987 Novice
13. januar 2012 - 20:40 #4
jeg ville vælge C# / ASP.NET / MS SQL med javascript og html 5. det jeg laver mine sites i.
Avatar billede kiksen1987 Novice
13. januar 2012 - 20:43 #5
vil også anbefale du får nogle flere folk på projektet. Da det nok bliver uoverskueligt at lave det hele selv, hvis du vil have et godt produkt.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2012 - 03:14 #6
svar fra mig