Avatar billede cdull Nybegynder
13. januar 2012 - 10:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Deltid som webudvikler?

Med inspiration fra en anden tråd et eller andet sted online, har jeg nu et spørgsmål omkring deltid som webudvikler.

Er det noget som man ser i branchen?

Jeg kunne da måske godt tænke mig at skære lidt ned på arbejdstiden og i stedet være webudvikler på deltid ca. 3 dage ugentligt, hvis det kunne lade sig gøre.
Klart, lønnen er derefter men det er vel også fair.

Er det noget i kender til? Og hvordan skulle man greje den.

Har kigget på de forskellige jobsider og medmindre man er postbud eller vil lave webudvikling gratis, er der ikke meget at komme efter.

Findes det overhovedet?
Kom nu I kloge mennesker. Og god weekend for fan!
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 10:50 #1
prøv omkring reklamebureauer - de har opgaver for kunder, der også lige vil have tilpasset webside, så den matcher resten af firmaet.
Det vil så typisk være adhoc opgaver, så regn med svingende arbejdstid.
Avatar billede cdull Nybegynder
13. januar 2012 - 10:58 #2
Spændende. Tak Claes, godt input.

Er man så selvstændig og laver de ad hoc opgaver, eller er man ansat hos dem bare med svingende løn?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. januar 2012 - 11:04 #3
du skal typisk være selvstændig - i hvert fald i starten. Når du har bevist din duelighed, og hvis firmaet løbende har opgaver nok (evt får det pga muligheden for at bruge dig og dermed udvide deres service), så vil det være billigere for dem at fastansætte dig.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 13:17 #4
Det er rigtigt svært at komme i gang, det ved jeg af egen erfaring - og selvom jeg beviseligt havde 16 års programmeringserfaring - så var der stadig en del der ikke ville satse på det.

For det første, så bare her et år efter jeg startede som fuldtids freelance programmør, er jeg nødt til gang på gang at afvise kunder som ellers har udset sig mig som deres nye tryllestav til PHP/Jquery udvikling

For det første så har du vel en hjemmeside hvor du beskriver dine evner som webudvikler? Hvilke ting kan du som webudvikler osv?

Eksempel: Jeg havde siden www.vanvid.dk som kort beskrev hvem jeg var - som egentlig ligner noget der er løgn. Så lavede jeg www.modified.dk og beskrev som var det et CV hvad jeg kunne.

Nu har jeg så for meget at se til, jeg nægter altså at lave mere end 37 timer om ugen.

En ting ved jeg, du skal nok oprette et firma og få et CVR nummer, det er også noget som kunderne kigger efter - for ellers får du rigtigt svært ved at hive kunder i land.

Foreslår at du fortsætter spørgsmålene på www.Amino.dk da det jo er et iværksætter forum hvor Eksperten er mere til små spørgsmål om f.eks. hvordan man koder et eller andet
Avatar billede cdull Nybegynder
13. januar 2012 - 13:31 #5
The_Buzz, tak for det. Rigtig god info.

ang. Amino, så vil jeg næsten tro at der er større chance for at folk herinde har været i lignende situation eller kender mere til det. Der er væsentligt flere kodehoveder her :) :)

Men forstår jeg det korrekt når du siger at dine opgavere boomede da du vil lavet en ny side med CV ?
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 13:39 #6
cdull

Ja det skader jo ikke at man kan sælge sig selv, og fremvise lidt af ens referencer og så videre.

Og hvem vil hyre en udvikler der ikke kan udvikle en side til sig selv?
Avatar billede cdull Nybegynder
13. januar 2012 - 13:51 #7
The_Buzz,

Det er klart.

Hvad gør man egentligt med design? de fleste som vil have lavet en hjemmeside, vil vel gerne have den fulde pakke.
Jeg er en hat til design, så det er problematisk...

Føler du at kunderne søger specielle teknologier, eller er de ligeglade hvad man koder i?
Laver selv udvikling i ASP.NET.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 14:36 #8
Grafik er jeg også en hat til.. Jeg har et par kontakter som jeg bruger hvis folk ikke selv har grafikken, men det har de 99% af gangene.

Og mangler du et design til DIN side, kan du nok finde et par stykker gratis her :)
http://www.websitetemplates.org/free-templates/ og http://www.websitetemplates.org/free-templates/search.html
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 14:37 #9
Og mangler du ikoner (Det kan gøre underværker på de fleste sider), så er der den her: http://icons.mysitemyway.com/
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 14:48 #10
Glemte denne:
Q:Føler du at kunderne søger specielle teknologier, eller er de ligeglade hvad man koder i?
A:Well mine kunder foretrækker klar PHP fordi det jo er et gratis sprog, og det er ikke alle kunder der har råd til en Windows server.
Avatar billede cdull Nybegynder
13. januar 2012 - 15:33 #11
The_Buzz,
jeg siger rigtig mange gange tak. Det er en stor hjælp.
Du har en god viden indenfor dette felt, som jeg og andre som læser dette sætter stor pris på.

Du kan lægge et svar og få hele 30 point :)
Ps. fed side, modified.dk btw.

Er der andre som har andet input til emnet må de også gerne skrive.
Den selvstændige vej med kunder virker dog tiltalende.
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 15:41 #12
Jah det er sgu ikke så ringe.

Well her er et svar - du kan smide mig en mail hvis du har yderlige Q
Avatar billede The_Buzz Novice
13. januar 2012 - 15:42 #13
Take 2 :)