Avatar billede musicfreak4000 Nybegynder
11. januar 2012 - 21:00 Der er 7 kommentarer

hvilken bærbar??

Hej alle. Jeg skal have mig en bærbar som jeg for det meste skal game på. Så ville jeg lige vide om i syntes at mærket msi er gode til at køre spil. Mit budget ligger cirka på 8500,- har i nogle forslag på hvilken gamer bærbar jeg skal købe. Jeg er åben for alle mærker Ps. Jeg er ikke den ultimative gamer.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
11. januar 2012 - 21:30 #1
Et spørgsmål, som kun har subjektive svar. Her er et:
Jeg har en MSI Mega Book s271, som nu er pensioneret til fordel for en Lenovo Thinkpad SL510.
Ingen af disse er jo særligt ferrari-agtige, men tilgengæld holdbare, som en russisk traktor.
Så, hvad vil du: skifte pc årligt - eller have en pc til den dør?
Min Thinkpad håndterer de få spil, jeg spiller (ms flightsim 2004 og nfs porsche 2000) fuldstændig uden problemer.
PS:
Et eksempel på udviklingen af pris/effect:
Min pensionerede (elskede) s271 kostede mere end 5000.-
Min nuværende (elskede) sl510 kostede 2600.-
Avatar billede Lord-Of-IT Nybegynder
12. januar 2012 - 09:48 #2
Kender ikke MSI så godt, men jeg kender mm-vision og det er gode pc'er.
jeg har et forslag til en pc der skulle være lidt fonuft i.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000030&gruppe=PCnotevision

tag et kig.
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
12. januar 2012 - 10:16 #3
Mit (stadig meget subjektive) råd er: Køb ikke en MSI, hvis du vil køre Linux (evt Ubuntu) - og: Hvis du vil have Ubuntu på din pc, så køb en Lenovo.

PS:
Det er hurtigere at installere Ubuntu på en Lenovo, end det er at starte en Windovs Vista på en MSI (min MSI er så gammel, at den kom med Vista - og jeg lyver ikke, når jeg siger, at opstart tog mere end 10 minuter). Men med Ubuntu kom jeg ned på ca 15 sek. Jeg har naturligvis også Ubuntu På denne (Lenovo).

MEN:
Det er jo svært at råde - fordi, i vore dage handler det vel mere om, hvordan du synes pc'en ser ud (er den sej?) - den skal jo kun holde et par år :o)
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
12. januar 2012 - 10:26 #4
PS:
Første del af mit forrige indlæg lyder lidt selvmodsigende.
MEN: Det er svært, at få en MSI (min ihvertfald) til at køre Linux ordentligt, men når så alt er på plads, kører det bedre end fint.

På en Lenovo kører Linux 'out of the box'.
Avatar billede mikaelch Novice
22. januar 2012 - 22:44 #5
jeg ville vælge denne her lenovo jeg synes lenovo holder bedre http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4249487
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
24. januar 2012 - 00:35 #6
En anden ting, at overveje, kunne være dette: Køb måske en lidt billigere pc, og få den så med en SSD i stedet for en konventioniel harddisk. SSDer er efterhånden i et prisleje, hvor vi alle kan være med.
Det vil drastisk reducere boot tid - og andet, hvor HDen er flaskehalsen - bla access til virtual memory (swap)

Men, igen, vil jeg gerne slå et slag for min 2.600 kroners Lenovo SL510 med konvensionel HD. Den kører Ubuntu 11.10 og tiderne er:

Tænd => login = 16 sekunder
login => ready = 4 sekunder
Avatar billede jesperhgh Nybegynder
02. februar 2012 - 22:26 #7
Off topic:
Vidste i, at Bill Gates er så rig, at hvis han gemte alle sine penge under madrassen, og han så faldt ud af sengen, så ville det tage 16 minuter før han ramte gulvet?
;o)