Avatar billede martin_moth Mester
09. januar 2012 - 08:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gemme .pgn med gennemsigtig baggrund

Hej Jeg ville gerne redigere nogle ikoner (gemt som 128*128px PNG-filer) jeg har fundet på nettet. Men hiver jeg dem ind i paint og tegner videre på dem, forsvinder den gennemsigtige baggrund. Jeg bruger paint win7.

Findes der noget gratis software, hvor man kan redigere og bevare den gennemsigtige baggrudn (allerhelst ville jeg bruge paint, hvis den kan, men kan ikke finde noget om at baggrunden skal bevares som gennemsigtigt når jeg gemmer)
Avatar billede Counx Nybegynder
09. januar 2012 - 09:49 #1
Paint.NET eller GIMP vi kunne klare det. :)
Avatar billede martin_moth Mester
09. januar 2012 - 10:05 #2
Prøver Paint.net :-)
Avatar billede Counx Nybegynder
09. januar 2012 - 10:30 #3
Okay, måden du gør det på er at du laver et layer, sletter baggrundslayeret eller gør det usynligt. Alt der så ikke har en farve nu, i det nye layer, er gennemsigtig. :)
Avatar billede martin_moth Mester
12. januar 2012 - 21:12 #4
Det spiller. Smid svar
Avatar billede Counx Nybegynder
12. januar 2012 - 23:28 #5
Super, glad for at jeg kunne hjælpe. :)