Avatar billede magoo20000 Nybegynder
05. januar 2012 - 19:04 Der er 5 kommentarer

Vinterferie

Hej,

Hvorfor afholdes vinterferien i forskellige uger i Danmark?
Jeg ved hvilke uger den afholdes i for de forskellige kommuner, men hvorfor sådan er "underlig" opdeling?

Mvh.
M
Avatar billede vejmand Juniormester
05. januar 2012 - 19:08 #1
Tror måske det er fordi ferierejser ellers bliver for dyre.  :-)

Hvis alle vil afsted i én uge, stiger prisen.......
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
05. januar 2012 - 19:43 #2
Tja.. Rejserne bliver dyrere, som det er nu, og jeg tænker der er en grænse for, hvor meget mere de kan stige inden folk finder andre løsninger. Ugerne fastlægges kommunalt og det skiller typisk nord for Randers, hvor det er uge 8 og typisk uge 7 andre steder (der er vist også et par kommuner, der benytter ugerne 6 eller 9!).
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 06:22 #3
Det er en kommunal beslutning, hvornår vinterferien skal ligge (typisk uge 7 eller 8).
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
06. januar 2012 - 07:55 #4
Ja, det er vi enige om :-)
Avatar billede mikaelch Novice
08. januar 2012 - 04:50 #5
efter en google søgning har hf og gymnasier i uge 7 i hvert fald alle dem jeg fandt, det dog ud til det er kommunerne der bestemmer det h6vornår der holdes vinterferie