Avatar billede ouhadada Nybegynder
04. januar 2012 - 13:49 Der er 6 kommentarer

office 2010 password beskyttelse af dokument (encrypt) virker ikke via windows xp

Når jeg vil encrypt et dokument i word, excel etc med password beskyttelse får jeg denne fejl " word kan ikke kryptere filen. kontakt systemadministratoren for at få løst dette problem"
og dette er kun fra en windows xp maskine.  Gør jeg det fra office 2010 installeret på windows 7 virker det fint .  Har prøvet på flere maskiner både xp og 7 med samme problem i xp..  nogen der har et fix ?
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 15:21 #1
Bruger du XP Home Edition? Den kan ikke kryptere, men XP Pro kan.

http://support.microsoft.com/kb/308989
Avatar billede ouhadada Nybegynder
04. januar 2012 - 15:44 #2
nope det er windows xp pro
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 19:04 #3
Og er filsystemet på XP-maskinerne NTFS? Med Fat32 kan det ikke lade sig gøre.

Du kan bruge Diskhåndtering til at finde ud af, hvilket filsystem du bruger:

http://www.wintip.dk/xp/tools/diskmgmt.htm
Avatar billede ouhadada Nybegynder
04. januar 2012 - 19:09 #4
de kører ntfs..  de har i øvrigt kørt office 2007 hvor passord kryptering har virket fint, så det er i forbindelse med opgradering til 2010 at det ikke virke længere.
Avatar billede milter Ekspert
04. januar 2012 - 20:19 #5
Så er jeg ved at være løbet tør for forslag. Måske har det noget at gøre med, at XP'erne ikke understøtter den form for kryptering, som jeres/dit Office 2010 anvender.

Prøv evt. at kigge på linket herunder:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc179125.aspx
Avatar billede riisdata Nybegynder
20. januar 2012 - 09:20 #6
Hej ouhadada,

Det kan godt være noget med rettigheder til Word-filen - hvis det ligger på en server skal du have fuld adgang til filen (permissions og security rights). Hvis filen ligger på et NAS eller lignende er det ca. det samme.

Hvis ikke filen ligger på en server skal du sikre dig at filen ikke er skrivebsskyttet og igen at du har fuld rettighed til filen - så burde det virke - det kan jo også være at din Windows XP skal sikkerhedsopdateres med Windows Updates + tjek også din Office 2010 for opdateringer.

Michael Sørensen
http://www.riisdata.com/wordskabeloner