Avatar billede wowdancing Nybegynder
04. januar 2012 - 13:23 Der er 17 kommentarer

Svimmelhed

Hej Eksperter.

Min mor bliver svimmel når hun spiller spil selv Super Mario Forever
og jeg og hende vil gerne fx. kunne spille Warcraft 3 og World Of Warcraft sammen.
Er der nogen der har en idé.
Giver mange point:)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 13:37 #1
Et absurt spørgsmål at stille her. Det er ikke nogen lægebrevkasse.
Avatar billede richardjensen Seniormester
04. januar 2012 - 13:59 #2
Svimmelhed er vist ikke ualmindelig ved nytårstide !
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 14:32 #3
#1

Fri debat er netop til ikke IT-relaterede spørgsmål ;o)
Avatar billede kimwright Nybegynder
04. januar 2012 - 14:39 #4
hun skulle evt. prøve at tage et par briller på ? :) man får tit svimmelhed hvis ens øjne ikke kan fokusere, eller er for ufokuserede :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. januar 2012 - 14:52 #5
haha
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 15:05 #6
#3 Vist så, men lægefaglige spørgsmål skal nu engang besvares af en læge og ikke af en kvaksalver.
Avatar billede chalde Seniormester
04. januar 2012 - 15:14 #7
#6 Nu kan læger også høre til selvsamme kategori og sagtens give dårligere råd end den almene borger.
Tror der findes en lang liste over læger der der ikke længere må praktisere.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 15:18 #8
#7 Det er desværre sandt, men hvis jeg har et lægeligt problem, foretrækker jeg alligelvel at konsultere min læge frem for min urmager:)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 15:20 #9
#6
Hvordan ved du, at der ikke er en læge i dette forum? Så længe spørgsmålet ikke drejer som om livstruende spørgsmål, er spørgsmålet frit. Havde det været noget mere alvorligt, havde jeg nok sagt det samme som dig.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 15:23 #10
Ps. Er der nogen som ofte giver dårlige og ofte farlige råd, er det den almindelige borger, som ikke lader den kendsgerning, at han ikke aner hvad han taler om, stå i vejen for mening og råd.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. januar 2012 - 15:23 #11
Jeg vil anbefale at du holder en vis afstand til skærmen, gerne en 1 - 1½ meters længde, hvis det er en 24" skærm eller deromkring. Og så husk at tag pauser ind imellem, gerne hver 2-3 time bare lige tage en pause på et kvarters tid.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 15:28 #12
Hvis der er en læge som ser dette spørgsmål, er jeg absolut sikker på, at han/hun ville sige det samme som jeg. Men at gå til en optiker, som der indirekte står i #4, er selvfølgelig OK.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. januar 2012 - 15:31 #13
#10 Vil nu mene at et spørgsmål om svimmelhed ved gaming er et meget  mildt spørgsmål, og kan muligvis løses ved at holde pause, holde en vis afstand til skærmen, osv.

Jeg tror også lige at jeg ville spørge mig til råds hos andre, eller prøve at hjælpe mig selv, inden jeg ringede til lægen og forklarede ham at jeg bliver svimmel ved gaming.

Så jeg syntes faktisk også at spørgsmålet er helt OK.
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 15:46 #14
#13 svimmelhed, ud fra min erfaring, kan skyldes mange ting som f.eks. muskelspændinger, som er ufarligt, men kan også skyldes alvorlige ting, ikke mindst når man er ældre. I dette spørgsmål får vi kendskab til en udløsende faktor, men intet andet, derfor synes jeg ikke spørgsmålet er OK. Og hvorfor ikke spørge lægen? Det er jo det vi har dem til, og det er jo gratis.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 16:00 #15
13#
Men nu er du jo ikke læge, så du er ikke kompetent nok til at komme med diagnoser/meninger ;o)
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. januar 2012 - 16:01 #16
Hov, #14 skulle der have stået ;o)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 16:13 #17
#15 Jeg kommer ikke med diagnose meninger. Har ikke udtalt mig om, hvorfor denne dame bliver svimmel. Jeg gentager bare de råd man altid hører fra læger: Når du ikke er læge, så lad være med at stille lægefaglige diagnoser, overlad det til lægen.