Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. december 2011 - 11:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Gode programmer

Jeg ville høre om folk kender nogle gode og brugbare programmer.

Som vedligeholdelse bruger jeg bare Ccleaner og Auslogics, kører perfekt og stabilt.

Til musikprogram har jeg valgt at bruge Spotify, virkelig et lækkert lille program.

Som spilprogram bruger jeg Steam og har hele mit spilbibliotek samler der.

Som browser bruger jeg chrome (suverent den bedste) med adblock.

Findes der andre uundværlige og gode programmer til sin PC?
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2011 - 11:29 #1
antivirus programmer.
Avatar billede edinmdk Nybegynder
28. december 2011 - 11:34 #2
Du har også x-fire.
- http://www.xfire.com/
Det er også til spil.

Jeg vil også råde dig, til at have et program, som tager back-up af dine mails.

Læs mere her: http://edinm.dk/back-up-af-e-mails/
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 11:54 #3
Hvad der ofte kører hos mig, som jeg lige kan komme på:
AV - MSE
Browser - Chrome
IM - Live Messenger
Officetools - Office 2k10, Visio og Smartdraw
Netværkstools - nmap, wireshark, securecrt, filezilla
Backup - Syncback Pro
Musik - NAS + eksternt lydkort, tdc/yousee play, spotify
Kreative ting og sager - PS, Lightroom, Corel Painter, Reason
Spil - Steam, Origin, diverse emulatore (dosbox, winuae, winvice), Wii med diverse mods ;)
Avatar billede pstidsen Novice
28. december 2011 - 12:20 #4
Skype, Mail program (f.eks. Windows Live Mail), browser (Opera er bedre, men desværre overset..), Recuva (gendanner mistede/slettede filer), iTunes (god musikafspiller), Winrar (unzipper program), Secunia PSI (opdaterer gamle programmer), Malwarebytes, PDF creator (opretter en virtuel printer som kan "printe" alt ud som pdf), Office Tab (laver faner/tabs i Office programmer. Det er bare fedt!!!!), EASEUS Partition Master (kan oprette, fjerne, ændre og alt andet med partitioner), Dropbox (2-3 gratis GB lagerplads i skyen), et image program (f.eks. EaseUS, Paragon eller Macrium Reflect), Adobe programmerne, BumpTop (3D skrivebord), Resource Hacker (lidt nørdet, men man kan ændre dll filer og ændre ALT i Windows).
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 12:54 #5
Tilføjer også lige PDF Creator, Dropbox og Mesh samt CSIS Heimdal Pro.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. december 2011 - 13:54 #6
#2 Den der med backup af mails er en god idé, men jeg kan ikke få programmet til at virke. Hvis man opretter en backup-mail, kan man så bruge den som backup af sine mails, eller bliver de også slettet hvis man sletter mails på sin primære mail konti?

#3 Det er da et sølle udvalg de har på Origin i forhold til Steam. Hvad bruger du af emulator til Wii? Jeg brguer Project 64 til at emulere de gode gamle N64 klassikere, men dog har jeg ikke kunne få det til at fungere med Wii. Jeg prøvede noget der hedder Dolphin men den kom frem med alle mulige fejlmeddelser når jeg prøvede at installere den.
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 15:28 #7
#6 Origin er meget ærgeligt i forhold til Steam ja. Også kun af tvang jeg bruger det (Bf3).
Jeg emulerer ikke, jeg har en Wii jeg har moddet.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
29. december 2011 - 10:35 #8
Så skal man åbenbart bruge Origin for at få BF3. Kedeligt. Det var ellers en af de helt store titler som jeg så frem til.
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2011 - 10:45 #9
#8 Tror også man kan købe som retail, men kan godt være Origin skal ind alligevel.
Men ser det bare som en nødvendigt onde jeg må leve med hvis jeg ønsker at spille det.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
31. december 2011 - 16:44 #10
Lukket.
Avatar billede pstidsen Novice
01. januar 2012 - 18:27 #11
Vi takker mange gange for points....!