Avatar billede Blandy Praktikant
25. december 2011 - 22:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

afspil backup bluray film

Vil til at afspille min bluray film via streamer. Men kan ikke lige finde noget program der kan afspille den .iso som bluray der kommer ud i den anden ende. Ikke som mountet, eller med vlc og andre almene afspiller.

Hvad skal man så bruge? nogen erfaringer?
Avatar billede Blueeyez Mester
25. december 2011 - 23:16 #1
Hvis du vil have dem på tv og ikke pc som jeg forstår det, så skal du have en afspiller (ikke software kun) men os hardware.. evt en A.C. Ryan, du kan koble den op til dit netværk og smide dine backups på en nas/ekstern hdd og så afspille på den til tvet :)

Der er dog flere typer, Western Digital har os lavet en samt Asus :)
Avatar billede Blandy Praktikant
25. december 2011 - 23:24 #2
Det skal være via pc til min faldskærm.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. december 2011 - 23:32 #3
#2 Det vil jeg mene den os kan, men du skal bruge sådan en afspiller enhed, ellers skal du benytte hdmi og det tror jeg du bliver træt af når du skriver det ikke skal være løsninger som vlc.. (Som faktisk er en ret avanceret afspiller)
Avatar billede Blandy Praktikant
25. december 2011 - 23:49 #4
Hvad hvis det bare skal være med hdmi fra min pc? Hvis jeg pskal afspille på min bærbar når jeg er på længere transport. Så har jeg brug for et stykke software til formålet.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2011 - 07:22 #5
#4 Så du vil se film som er lagret på en nas der hjemme? (Eller på pc) i aåfald så kræver det jo os en god internet forbindelse i begge ender :) og med bluray så vil jeg sige mindst 100/100 i begge ender

Men jeg vil anbefale vlc :)

Det er den der har holdt sig mest stabil for mig
Avatar billede Blueeyez Mester
26. december 2011 - 07:23 #6
#4 glemte lige det med hdmi, men så skal du bruge vlc :) (Efter min mening et super program til det :) )
Avatar billede TheExpert Nybegynder
26. december 2011 - 23:32 #7
Avatar billede Blandy Praktikant
27. december 2011 - 08:41 #8
TheExpert: Kan ikke bruge vlc til at afspille bluray -iso filer med. Strukturen er ikke den samme som på en dvd .iso.

Tror i misforstår hvad jeg er ude efter.

Vil se mine backup af mine bluray film vi min pc, up på min fladskærm via hdmi. Mangler noget der kan afspille bluray .iso lokalt fra maskinen. Vlc, media player, windows media center og andre kan ikke håndter bluray .iso.

Så mangler en player der kan håndter skidtet.
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 10:25 #9
#8 Du kan os have et virtuelt dvd drev og så åbne .iso filen den vej og afspille blu-ray filmen derfra, det skriver andre på forummer at de gør.. en letvægtig og god løsning er:

http://www.slysoft.com/en/virtual-clonedrive.html

og så afspil med vlc :)

Burde virke
Avatar billede TheExpert Nybegynder
27. december 2011 - 14:32 #10
Du kan også prøve Boxee. Den kan også finde undertekster for dig.
http://www.boxee.tv/download#pc
Avatar billede Blandy Praktikant
28. december 2011 - 09:18 #11
fandt du af det, Skal slet ikke afspille .iso filen som den er, men pakke den ud og afspille de rå filer i mappen. Det var ikke lige nemt at vide, da programmet selv ligger backuppen i en .iso fil. Nå men det løser da mit problem delvist.

Men tak for hjælpem drenge. Men fandt selv svaret.