Avatar billede Seba4969 Praktikant
25. december 2011 - 15:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! aps.net account machine.

Jeg har et problem med min computer for tiden...

For nogle uger siden begyndte dette "Aps.net machine account password" at dukke op. Jeg har fundet ud af at jeg ikke kan gøre en skid uden et "random" password, som det har oprettede. Jeg har set nogle der har skrevet "Bare gå indunder brugere og slet aps.net brugeren" men nej! Det kan jeg ikke. Fordi hvis jeg skal ind til computerens brugere osv. så skal jeg komme med et password.

- kan ikke installere/re installere noget.
- Kan ikke slette noget. (Kan godt slette billeder osv. men ikke programmer.)
- Kan ikke opdatere mit virusprogram (Så jeg rimlig fucked)

Jeg vil virkelig gerne have min pc op, at køre igen, som normal. Kom med alt du ved om det. En guide vil være godt :D
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 16:56 #1
you can safely remove this account in one of the following ways:
1) Delete the account, leaving the .NET Framework installed:
• Launch the Computer Management tool within your Administrative Tools folder (under Control Panel)
• Select the Local Users and Groups node
• Click the Users sub node, highlighting the ASPNET account
• Right click the highlighted account and choose delete

2) Uninstall the .NET Framework (note: this will cause applications using .NET Framework to stop working):
• Open the Control Panel
• Open Add/Remove Programs
• Select Microsoft .NET Framework 1.1
• Click Change/Remove
Either of these approaches will completely remove the account from your system.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 16:58 #2
en enden måde:
Alternatively:-Start > Run and type in "control userpasswords2" >Ok.
Uncheck "Users must enter a user name and password to use this computer" option, and click Ok.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
25. december 2011 - 19:56 #3
Hej igen

Jeg kan jo ikke slette programmer så det virker ikke claes57
Avatar billede Seba4969 Praktikant
25. december 2011 - 20:06 #4
Hejsa igen :D'

Jeg glemte at sige at ingen af metoderne du næver virker. Man skal have til alt.

ps. jeg er kun standradbruger.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2011 - 20:17 #5
den sidste jeg så var så en backup af data, og installere alt forfra - men så skal du have cd'er og licenser liggende klar før du går i gang.
Det er så en fejl i net 1 og xp - og kun der - hvis du starter med at indlæse xp, og opgradere den med alt (undtages .net), så kan du derefter indlæse .net uden problemer. Husk en viruskontrol før du går på nettet.
Avatar billede Seba4969 Praktikant
25. december 2011 - 21:12 #6
ok
Avatar billede Seba4969 Praktikant
30. juni 2013 - 00:44 #7
æææ