Avatar billede drole Nybegynder
24. december 2011 - 14:33 Der er 3 kommentarer

PDF-forside til thumbnail hos gigahost.dk

Kære Eksperten-brugere

Jeg har absurd meget brug for hjælp. Problemet er "i alt sin enkelthed" at jeg skal have konverteret PDF-forsider til thumbnails automatisk.

Jeg har googlet rigtigt meget omkring denne problematik. Nogle bruger ghostscript og imagemagick men ingen af tingene har jeg fået til at virke hos gigahost.dk

Sidst jeg havde et problem hos gigahost var der et problem med php.ini filen. Så der er flere aspekter af dette.

Den sidste kode (ud af de mange forskellige jeg har prøvet) er:

<?
exec('/usr/bin/convert -density 140 mok01.pdf -resize 25% -quality 100 -colors 256 mok01.png')
?>

Den giver intet output.

- Jeg har tjekket at det er dér imagemagick ligger

Så jeg har flere spørgsmål:

1) Er der noget specielt i php.ini filen der skal være aktiveret før der køres imagemagick?
2) Er der nogen der har prøvet at ændre deres pdf filer til billeder hos gigahost?

For at se siden er det MOK.dk jeg er igang med at lave og det der mangler er under følgende link: http://mok.dk/arkiv/?id=&aargang=43 også er det alle andre årgang end årgang 1 og årgang 44 som jeg har lavet manuelt

Håber på at i vil hjælpe mig i denne svære juletid
Avatar billede swiatecki Novice
24. december 2011 - 16:29 #1
Et det et webhotel du har hos gigahost eller en VPS? Umiddelbart tror jeg ikke du får lov til at anvende exec() o.lign på et webhotel
Avatar billede drole Nybegynder
24. december 2011 - 16:37 #2
VPS sorry
Avatar billede megamikkel Nybegynder
23. april 2012 - 16:51 #3
Man kan godt bruge exec() på gigahost.dk !