Avatar billede kisser14 Nybegynder
20. december 2011 - 18:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Scanning

Jeg har en for nylig indkøbt en all in one printer HP 3050 seriel 610, og har fået et problem med at scanne, jeg har afinstalleret og geninstalleret flere gange og alt virker tilsyneladende, men ikke scanneren, den siger time-out og at jeg skal aktivere igen. Det har jeg også gjort flere gange den er aktiveret. Jeg har kørt HP diagnostiseringsprogram for scanning og alt er i orden. Hvad er der så galt? Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. december 2011 - 22:46 #1
Enten blokerer din firewall eller antivirus program (prøv at slå begge fra midlertidigt), eller også er scanneren defekt. Hvis ikke det første virker, ville jeg derfor nok kontakte HP´s supportere... - de kan bedre vurdere om der er noget galt på en specifik maskine.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
21. december 2011 - 10:03 #2
Tak for svaret, men det hjalp desværre ikke.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
21. december 2011 - 16:22 #4
Der har jeg også været flere gange, men har ikke fundet løsningen endnu. Jeg har Windows Vista og bruger usb 2.0.
Avatar billede Novice-1 Forsker
27. december 2011 - 19:02 #5
Har du haft flere printere  med scanner, som du ikke længere bruger, i så fald ville jeg fjerne dem også -
-selv er jeg blevet glad for programmet revo uinstaller i stedet for tilføj fjern programmer
(kan blandt andet hentes hos www.spywarefri.dk)

hvis det ikke virker ville jeg også fjerne HP -fuldstænddig- med samme program
og INDHOLDET  i windows mappen  prefecht

andre har sikkert bedre / mere relevante forslag
Avatar billede kisser14 Nybegynder
28. december 2011 - 09:31 #6
Tak for dit svar, jeg vil prøve det senere, jeg skal nok melde tilbage,  hvis det lykkes.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
28. december 2011 - 16:54 #7
Det hjalp desværre heller ikke, jeg fik ellers meget mere med, da jeg afinstallerede, kendte ikke dette program. Men scanningen vil ikke,alt andet virker.
Avatar billede Novice-1 Forsker
30. december 2011 - 07:48 #8
Eksperterne herinde har sikkert en ide,

-men har du mulighed for at prøve scanneren fra en anden pc, så du er 100% sikker på at det er scanneren der er problemet
-og er der returret på maskinen endnu

og så vil andre for øvrigt fortælle at man ikke må svare! i tråde  man selv har oprettet.
held og lykke!!

Jeg ved ikke!! om det er muligt at der kan stå en tidligere scanning i kø som når det gælder printere der ikke vil skrive ud
--når det er printere, så er det jo under printere og faxenheder i kontrolpanel
-men når det er scannere!?/ hvis scannere kan sætte i kø?
((måske!! under/ i windowsmappen prefecht) -rydde alt i den??))
Avatar billede kisser14 Nybegynder
30. december 2011 - 08:50 #9
Tror ikke der er andre scannere i kø, men jeg påtænker at købe en ekstra bærbar, så må vi se om printeren virker på den.
Avatar billede Novice-1 Forsker
30. december 2011 - 14:01 #10
har du været inde på HPs hjemmeside -hvis du eksempelvis bruger windows7 og den medfølgende DVD kun gælder til vista.

drivere vist her
http://www8.hp.com/dk/da/support-drivers.html

men jeg kan ikke finde model 610
-er printeren dansk, ((eller windows engelsk))så se mere her
http://www8.hp.com/dk/da/support-drivers.html

men selvom  model 610 er engelsk, så burde den vel også kunne scanne uanset sprog, når den kan printe
-medmindre du udskriver i OCR/ tekst format  -ville jeg tro.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
30. december 2011 - 14:49 #11
Jeg har forlængst skrevet til HP om at min Cd ikke virkede, da den var bukket, men har stadig ikke modtaget en ny, så jeg downloader fra HP's hjemmeside, og det skulle være den rigtige driver 3050 serie 610 all in one, den står under software og drivere. Den virkede i starten, da var det også en driver fra nettet.
Avatar billede Novice-1 Forsker
31. december 2011 - 01:56 #12
Nu holder jeg, men kom til at tænke på at min Brother har et oprydningsprogram, gad vist om HP også har det!
eksempelvis her, men jeg kan ikke engelsk og det angår måske kun PC

http://www8.hp.com/us/en/support-drivers/selfrepair/home.html

når du lukker tråden kan du jo selv tage point, du har jo svaret tidligere
Avatar billede kisser14 Nybegynder
31. december 2011 - 14:35 #13
Taj for dinne forslag, jeg kan ikke se noget oprydningsprogram på min prnter.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. januar 2012 - 14:44 #14
En ting der slår mig - mange af HP´s scannerPROGRAMMER virker kun under Windows XP, da der under Vista og Windows 7 er lavet en del mere sikkerhed.

Har du, når nu alt ser ud til at virke, prøvet at gå ind under start->Enheder og printere, og se om du her kan se og starte Windows indbyggede scannerprogram

Ovenstående er for Windows 7 - Vista skal du vist bare starte stifinderen, for at se printeren under "scannerenheder" (eller noget i den stil)
Avatar billede kisser14 Nybegynder
02. januar 2012 - 16:10 #15
Jeg kan ikke finde noget med scanner enheder - desværre
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2012 - 09:16 #16
Hvordan så i enhedshåndteringen? - vi er ikke ude i noget så "simpelt", at scanneren aldrig er blevet identificeret ordentligt, så du har en "ukendt enhed" ?
Avatar billede kisser14 Nybegynder
03. januar 2012 - 12:37 #17
Jo, det kan godt tænkes, for når jeg trykker på scannerknappen på skrivebordet, kender den ikke printeren. Men hvad jeg skal gøre, véd jeg så ikke. Vil præøve at skrive til leverandøren igen om den CD, der var ødelagt ved modtagelsen selvom, jeg har downloadet 100 gange fra hjemmesiden, hjælper det ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
03. januar 2012 - 13:20 #18
Gå i enhedshåndteringen (højreklik på "Denne computer" i startmenuen, vælg administrer) og se om der er enheder med gule trekanter, eller blå cirkler. Disse enheder virker ikke rigtigt, men ved at højreklikke på dem, vil du ofte kunne vælge at opdatere driveren uden problemer.
Avatar billede kisser14 Nybegynder
03. januar 2012 - 13:32 #19
Hverken gule eller blå alle i + desværre heller ikke det
Avatar billede kisser14 Nybegynder
04. januar 2012 - 09:08 #20
Til oplysning har jeg købt en ny pc med windows 7, og nu er der ingen problemer med at scanne. Tak til alle dem, der har frsøgt at hjælpe mig.