Avatar billede brummeren Praktikant
19. december 2011 - 21:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Manual til bundkort AOpen

Skulle der være nogen derude, der kan løsrive sig fra julekelenderen, såee.
Jeg har ledt højt og lavt på nettet efter et sted, hvor man kan downloade en manual til et bundkort:

AOpen Q35T-AM (SFIS S/N) ver. 1.0.A.  Navnet Acer er også angivet på bu.kortet.
Det er med cpu socket LGA755, SATA, DDR2 RAM.
Det er ikke drivere, jeg er ude efter; bare manu.

På AOpen og andre hj.sider, kan man lede videre, hvis man angiver komplet model-betegnelse.
Dette har jeg ikke; har bare bundkortet.

Kunne være dejligt, om nogen kunne henvise til et site, hvor man downloade en manu til dette kort;
eller har selv en manu som pdf-fil, som kunne videresendes.

Hilsner  Brummer
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 08:11 #1
http://download.aopen.com.tw/

kan ikke lige se den

kender ikke denne her men de ter måske en mulighed

http://www.givemefile.net/manuals/mainboards/aopen.html

hvis den ikke kan findes

http://www.givemefile.net/order.html

m.v.h
Avatar billede brummeren Praktikant
20. december 2011 - 12:41 #2
Næh, ikke heller noget bundkort med det navn, selv om der vises mange andre kort.!
Måske mit kort er meget speciel / sjælden.!
Ellers godt forsøg.!
M.v.h.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
20. december 2011 - 18:11 #3
Hvis der står Acer på også, kan du næppe finde bundkortet på AOpens hjemmeside med det nummer der, da det så sandsynligvis er et OEM produkt lavet specifikt til Acer (MSI gør blandt andet også det samme). I så fald er det ofte lettere at finde et lignende bundkort fra AOpen (samme chipsæt osv.) og se om du ikke kan få dine oplysninger i en manual til dette. Hvad er det du er i tvivl om?
Avatar billede brummeren Praktikant
21. december 2011 - 15:44 #4
Til Skumlos,
nå, så må jeg jo evt. lede videre.!
Jeg er lidt i tvivl om placeringen af ben 6-8 for pwr.switch.
M.v.h.
Avatar billede Skumlos Nybegynder
21. december 2011 - 18:05 #5
Power switch stikket kan jo nærmest ikke sættes forkert hvis du kender benene... Det eneste switchen gør er at kortslutte 5VSB til GND...
Avatar billede brummeren Praktikant
21. december 2011 - 23:23 #6
Til Skumlos,
jo jo, det gælder jo bare at finde de to ben, der skal sluttes.!
Og til sidst fandt jeg dem.! Den snurrer nu fint.
Troede ben/pin nr. 1 var yderst ved hjørnet af mobo kortet.
Det var det ikke, nr. 1 sidder inderst.
Så nu ka jeg komme videre.
Tak for indsatsen.