Avatar billede fileto Seniormester
19. december 2011 - 17:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Et program prøver at ændre min standardsøgemaskine ved opstart.

Hej
Jeg har en windows xp maskine og denne har kørt i lang tid uden problemer. Men nu, når jeg starter op kommer der et program som hedder "search setup" og fortæller mig at et program er blevet blokeret i forsøget på at ændre min standardsøgemaskine. Dernæst skriver den "click to change you notification setings."

Hvis jeg klikker på search setup ikonet får jeg følgende tekst

"Search settings protects your browser settings to keep others from changing them without your nowledge."

og to valg som er markeret med flueben.

1. "Protect my browser default search settings and notify me of any attemt to change it."

2. "Enable browser network error assistant page."

Nedderst er der et link "learn more" som fører mig til en youtubedowloader toolbar.

Er der nogen der kender til dette notifikationsprogram? Er det et reelt program og hvis ja, hvordan fjerner jeg det program der hele tide prøver at ændre min søgemaskinedefault.
19. december 2011 - 17:36 #1
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Avatar billede fileto Seniormester
19. december 2011 - 19:06 #2
Malwarebytes' Anti-Malware 1.51.2.1300
www.malwarebytes.org

Database version: 8398

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2011-12-19 (18-43-05).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 202498
Tid gået: 39 minut(ter), 40 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

***************************************************

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:58:45, on 19-12-2011
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
C:\Programmer\AVAST Software\Avast\avastUI.exe
C:\Programmer\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Nils\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Application Updater\ApplicationUpdater.exe
C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
C:\Programmer\Creative\Shared Files\CTDevSrv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fighters\FighterSuiteService.exe
C:\Documents and Settings\Nils\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Nils\Dokumenter\Downloads\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bigseekpro.com/videodownloadtoolbar/{7A10E482-7079-4DC0-80FC-5FF963B8CC47}
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bigseekpro.com/videodownloadtoolbar/{7A10E482-7079-4DC0-80FC-5FF963B8CC47}
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll
O2 - BHO: QuickStores-Toolbar - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - mscoree.dll (file missing)
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Programmer\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Programmer\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: QuickStores-Toolbar - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - mscoree.dll (file missing)
O3 - Toolbar: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SiS Windows KeyHook] C:\WINDOWS\system32\keyhook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [sfagent] C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfagent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Programmer\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [HTC Sync Loader] "C:\Programmer\HTC\HTC Sync 3.0\htcUPCTLoader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [SearchSettings] "C:\Programmer\Fælles filer\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Nils\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [SoftAuto.exe] "C:\Programmer\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: Genvej til husk.lnk = C:\Documents and Settings\Nils\Dokumenter\Skriveprojekter\Forfattermappe\husk.txt
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Utility Tray.lnk = C:\WINDOWS\system32\sistray.exe
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1299280467933
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O23 - Service: Application Updater - Spigot, Inc. - C:\Programmer\Application Updater\ApplicationUpdater.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Programmer\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: CT Device Query service (CTDevice_Srv) - Creative Technology Ltd - C:\Programmer\Creative\Shared Files\CTDevSrv.exe
O23 - Service: Creative Centrale Media Server (CTUPnPSv) - Creative Technology Ltd - C:\Programmer\Creative\Creative Centrale\CTUPnPSv.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google
Hej karise_larry
Her er de to logs.

Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Internet Pass-Through Service (PassThru Service) - Unknown owner - C:\Programmer\HTC\Internet Pass-Through\PassThruSvr.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\Fighters\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: Suite Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\Fighters\FighterSuiteService.exe

--
End of file - 8786 bytes
19. december 2011 - 19:42 #3
Lige en hurtig -> Ved du selv hvad dette er ->

O4 - HKLM\..\Run: [SearchSettings] "C:\Programmer\Fælles filer\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"
Avatar billede fileto Seniormester
19. december 2011 - 19:53 #4
Det kunne godt ligne det lille program som starter op hos mig. Det kalder sig i hverfald "search settings" og siger at det har blokeret et forsøg på ændring af mine default search settings.

Og på et tidspunk var min setting i chrome da også ændret til yahoo. (Min setting i chrome er nårmalt sat til at bruge google.com.
19. december 2011 - 20:03 #5
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bigseekpro.com/ (...)

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bigseekpro.com/ (...)

R3 - URLSearchHook: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll
O2 - BHO: QuickStores-Toolbar - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - mscoree.dll (file missing)

O2 - BHO: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Programmer\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O3 - Toolbar: QuickStores-Toolbar - {10EDB994-47F8-43F7-AE96-F2EA63E9F90F} - mscoree.dll (file missing)
O3 - Toolbar: YouTube Downloader Toolbar - {F3FEE66E-E034-436a-86E4-9690573BEE8A} - C:\Programmer\YouTube Downloader Toolbar\IE\4.9\youtubedownloaderToolbarIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [SearchSettings] "C:\Programmer\Fælles filer\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Nils\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [SoftAuto.exe] "C:\Programmer\Creative\Software Update 3\SoftAuto.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background (Eller bruger du denne GAMLE Messenger hele tiden ?)

O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE

O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

O23 - Service: Application Updater - Spigot, Inc. - C:\Programmer\Application Updater\ApplicationUpdater.exe

Genstart normalt...

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede fileto Seniormester
19. december 2011 - 20:30 #6
Hej karise_larry

Min PC kører rigtig fint nu og problemet er gået væk.

Mange tak for hjælpen. Poster du lige et svar?
19. december 2011 - 20:45 #7
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT -> http://spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/opret_et_systemgendannelsespunkt.htm
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede fileto Seniormester
20. december 2011 - 03:54 #8
Hej karise_larry

Da jeg slættede de gamle systemgendannelses punkter oplevede jeg systemet kørte langsomt. (meget diskaktivitet) (kan det passe? har det indflydelse?)

Og da jeg defragmenterede så blev systemet hurtigere igen men jeg synes ikke systemet kører helt så hurtigt som da jeg havde ryttet op med higjack this.

Kan man godt komme ud for tilfælde hvor systemet kører langsommere efter en diskfragmentering?
20. december 2011 - 06:34 #9
Det kan jeg ikke forestille mig !