Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
18. december 2011 - 22:27 Der er 3 kommentarer

Windows 7 opdaterer ikke automatisk ?

hej eksperten min PC er begyndt ikke at ville opdatere skrivebordet automatisk (altså hvis jeg sletter en fil fra en mappe, skrivebord osv. forsvinder ikonet først når jeg højreklikker og trykker opdater)
Hvad skyldes dette ?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2011 - 12:30 #1
EEEEE  jeg  forstår ikke lige dit spørgsmål ??

Windows 7 opdaterer ikke automatisk ?
  Mener du Windows Update (opdaterer )

eller skrivebordet ?

jeg prøv start > Dokumenter ( C:\Documents and Settings\PLYdavidfr\Dokumenter  )
klik i skrivebord  (disktop)
og slet ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
20. december 2011 - 23:28 #2
Med på en lytter...
Avatar billede junkman Nybegynder
15. januar 2014 - 17:35 #3
Jeg har samme problem.

Når jeg flytter rundt på mapper, opretter nye filer, eller sletter på skrivebordet, er jeg nød til manuelt at opdatere skrivebordet for at jeg kan se ændringen.

Samme problem er i mapper jeg har testet.

Jeg har umiddelbart fundet løsningen på følgende side
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-desktop/win-7-desktop-does-not-auto-refresh/249f4794-13c8-4fc5-939c-b3d1fe6433fb

1) I backed up the registry.
2) Searched for occurrences of the word refresh and found this key: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{BDEADE7F-C265-11D0-BCED-00A0C90AB50F}\Instance
which contains three subkeys. One of them, curiously enough, is DontRefresh and it has a value of 1 (turned ON)
3) I then changed the value to 0 (turned OFF) and hit F5 to refresh and save the now changed registry.

dog kan jeg ikke finde omtalte nøgle i regedit - ved ikke om det er pga mit windows er dansk sproget...? Hvis jeg bare søger på "opdater" giver det en skov af resultater...

Nogen bud?