Avatar billede janbangm Nybegynder
17. december 2011 - 21:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lidt simpel hjælp

Jeg har en tabel med et baggrundsbillede. På dette billede, skal jeg placere en tekst så det står nøjagtig det samme sted uanset hvilken størrelse skærm man åbner det i

Er der nogen der har et eksempel på, hvordan jeg gør dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 21:44 #1
i midten eller fx 100px fra top/venstre?
Hvis du skalerer billedet, så kan det være svært at ramme et punkt.
Avatar billede fhansen82 Mester
17. december 2011 - 22:11 #2
Mener man kan indsætte et billede i en celle. Måske det kan kringles på den måde.
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 17:00 #3
Det er faktisk et skema, som er lavet i et andet program og gemt som et billede, hvor jeg skal placere en formular ind i
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 17:01 #4
<ole>

Du må vise, hvad problemet er, hvis du ønsker en løsning - for umiddelbart vil det samme baggrundsbillede altid blive vist samme sted i samme tabel  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 17:18 #5
Ja okay. Det ligger på intranet net som jeg er ked af ligge ud prøve. Prøver en anden løsning
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 17:25 #6
Du kunne jo også bare have lagt en kopi af HTML'en ud
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 17:27 #7
Det kan være jeg opretter et nyt sprøgmål senere. Nu prøver jeg lige noget, når jeg kommer på arbejde i morgen. Håber det er i orden

Men tak for jeres svar
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 17:34 #8
#3 tyder på, du burde vælge en anden fremgangsmåde. Man kunne f.eks. frygte, du havde brugt Photoshops påståede mulighed for at outputte HTML. Det kan Photoshop dog langtfra håndtere tilfredsstillende
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 17:38 #9
Nej det har jeg ikke. Der er faktisk et skema som er lavet i powerpoint. Det er nok ikke det meste proff.
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 18:25 #10
ja, det lyder jo ikke mindre 'giftigt'! Jeg kender ikke PowerPoints evner til HTML, men Word er temmelig håbløs - og det er formodentlig ikke bedre med PP.

Er det til et intranet for en lille forening el.lign, kan det accepteres, men hvis der er tale om et intranet i professionel sammenhæng (f.eks. et firma), bør det laves ordentligt
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 19:41 #11
Jamen det er som et billede og ikke Htlm.

Tak for hjælpen
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 20:30 #12
Jamen, så er spørgsmålet vel oprettet i en forkert kategori(?) Denne kategori omhandler HTML
Avatar billede olebole Juniormester
18. december 2011 - 20:33 #13
Det skyldes måske, jeg lod mig forvirre af spørgsmålet "Jeg har en tabel med et baggrundsbillede", hvilket jeg - åbenbart fejlagtigt - tolkede som omhandlende HTML  =)
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 20:34 #14
Det må du undskylde
Avatar billede janbangm Nybegynder
18. december 2011 - 20:38 #15
Jeg ved godt at det ikke er rigtigt måde at gøre det på, men det er htlm/asp, som skal lægges oven på et billed af et skema. Jeg vil bruge billedet som baggrund i et hltm skema.

Men jeg tror jeg har en anden løsning som jeg kan bruge