Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:09 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med ME

Nu har jeg haft min computer i en fire måneders tid, med min computer fulgte der et eksemplar af windows ME, efter at have brugt dette i nu fire måneder har jeg erfaret at det er noget lort!!. Derfor ønsker jeg nu at formatere min harddisk og installere en version af windows 98, som jeg har fået af en af mine venner, ( det er en brændt cd! ), så jeg kunne godt tænke mig en udførlig forklaring til hvordan man formattere sin harddisk, og om det overhovedet er noget jeg skal rode med?. Det skal også lige siges at jeg ikke har noget i mit windows jeg ønsker at gemme.
På forhånd tak
Rookie-albert
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 15:15 #1
du skal have en bootdisk at starte op på, derefter starter du op på den og vælger ja til understøttelse af cdrom.

når den så er færdig med at indlæse får du en dosprompt.
så skriver du :
format c:

når den så er færdig går du ind på din win98 cd og skriver install (eller setup)
og voila :)
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 15:19 #2
He he der var en der var hurtigere end mig og en anden en...
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 15:21 #3
lav en start diskette i tilføj fjern programmer
og når det er klaret genstarter du og følger vejledningen på skærmen og skriver format c: og TRYK på enter og vupti så er den klaret bag efter genstarter og instalerer win 98
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 15:23 #4
Resten har ret, det er den rigtige måde at gøre det på....
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:23 #5
Ud over at det naturligvis er ulovligt at kopiere programmer (jow det er),,,,burde du gi` ME en chance til,,problemerne ligger sjældent i ME, men oftere i for dårlig hardware, og sjosket lavet spil og programmer.
ME har da fejl, men ikke mere end så meget andet !!
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 15:24 #6
jeg glemte at skrive at du kan genstarte med din diskette i og følge vejledningen på skærmen så hjælper den med at instalerer din nye win 98
held og lykke evt problemer bare spørg
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:26 #7
hvordan laver man en bootdisk?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 15:27 #8
du kan hente en på www.bootdisk.com
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:30 #9
ok, men er det en god ide at formatere harddisken?
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:36 #10
Skifter du styresystem,,,er det næsten et must at formatere !!
Avatar billede chopindk Nybegynder
05. august 2001 - 15:37 #11
Øhhh, din kammerat der har lev. det nye program,,,,har han ikke selv lavet en boot engang, du kan låne ??
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 15:38 #12
det er en god ide at formatere (men kun hvis man som du selv nævner ikke har nogen filer man vil gemme).

fordi at man får en meget grundig oprydning.
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 15:41 #13
Me sucks men xp pro virker for vildt...
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 15:45 #14
hvilken bootdisk skal jeg tage inde på bootdisk.com?
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 16:06 #15
du skal selv lave din boot di skette gå ind i tilføj fjern programmer og gå op i bjælken hvor der står start diskette
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 16:08 #16
du skal ind i kontrol panel og finde tilføj fjern pro
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 16:26 #17
Har i nogle nye ting at sige??
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 19:06 #18
Det må for fanden da være nok, selv et 5 årigt barn kan gøre det ud fra de ting der er skrevet.
Avatar billede resten Nybegynder
05. august 2001 - 19:26 #19
hvad mener du med nye ting vi har sku da forklaret dig hvad du skal gøre men ellers må du uddybe det lidt nærmer
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 19:29 #20
ok hent : http://music.tinfoil.net/download.php?op=getit&lid=10

2. Insert a blank formatted floppy into Drive A:
3. Double-click on the file to make the disk.
Avatar billede hotpop Novice
05. august 2001 - 20:48 #21
Put lad disketten sidde i under start af pc - når den så starter op vælg (et eller andet med start uden cd-rom drev) når den står i a: skriver du format c: /q ( /q gør at du bare sletter hvad du har på disken og det er også nok)
Avatar billede hotpop Novice
05. august 2001 - 20:48 #22
Ja hent den jelzin101 henviser til da format.com ikke ligger poå startdisketten. :)
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
15. august 2001 - 22:30 #23
Tak for hjælpén, grunden til at jeg spurgte så meget var bare at jeg ikke ville ødelægge noget, og bare fordi man ikke er ligeså hardcore computer haj som dig som \"tyller\", så behøver du ikke være grov!.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
15. august 2001 - 22:31 #24
tak for hjælpen nu kører det hele fint med win2k
Avatar billede resten Nybegynder
15. august 2001 - 22:32 #25
nå det var godt du fik det klaret rookie men hvad med point
Avatar billede jelzin101 Praktikant
15. august 2001 - 23:38 #26
:) tak for pts.
Avatar billede hotpop Novice
16. august 2001 - 10:14 #27
takker for points :)