Avatar billede lars_ Nybegynder
15. december 2011 - 17:44 Der er 8 kommentarer

Seo på lille service side?

Hej eksperter! :-)

Jeg har lavet en url-forkorterservice på http://lfw.dk som er gratis at bruge. Men hvordan laver man seo på sådan en lille fyr? og hvordan får jeg udbredt kendskabet til den?

Mvh Lars
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 17:49 #1
på div forums via din signatur eller website (Det kan du herinde skrive, hvis du klikker på rediger profil og scroller ned)
Avatar billede lars_ Nybegynder
15. december 2011 - 17:55 #2
Jo det er rigtigt nok. Jeg bruger den også i signaturer nogle stedet. Tænkte nu mere på om jeg kunne lave noget onsite optimering. Eller måske kunne jeg skrive en artikel om hvad en url-forkorter er.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 18:09 #3
#2 Optimeringer:

1 - linjen man smider link i lav den i den halve størrelse af hvad den er nu..

2. der hvor link står, lav en knap der hedder kopier link..
-Evt gør følgende lige ved siden af.. (Tænker mest på vi nu til dags bruger widescreens)

3. har lige testet den og fik et kort link, men der er 4 bogstaver efter domænet.. har du allerede lavet så mange links med den? Eller er det kun bogstaver og ikke tal og tegn?
Avatar billede jokkejensen Novice
15. december 2011 - 18:32 #4
Ved ikke om det er en feature, men den kan også lave korte links lange :) http://lfw.dk/b1vi

Jeg tror seo mulighederne for sådanne spy services er ovre, folk bruger dem de kender, så start med selv at bruge den og få dine venner til det, så kan det være andre følger med.. Men så længe der ikke er features der følger med eller overhovedet ligner de store lignende service's, som bitly mm. skal du ikke forvente folk skifter.

Altså glem alt om at bruge tid på at reklamere før du har et produkt.

vh
/J
Avatar billede kiksen1987 Novice
18. december 2011 - 21:06 #5
Jeg vil give de andre ret. Du skal ikke give penge for at få det lavet. Men evt. start med at lave Meta data for din hjemmeside hvis du have en chance for at få den vidst på Google. Google vil ignore din hjemmeside for vildt hvis du ikke har noget der beskriver din hjemmeside.
Så hvis du har lidt forstand på hjemmesider, burde det ikke være for svært at komme igang med simpel SEO arbejde.

men 3 råd:
Keep it simpel. - Ikke brug for lange svære ord.
Keep it short. - Ikke skriv en helt roman.
Keep it right. - Ikke skriv noget der ikke passer.

Evt kig på andre hjemmesider kilde kode og check deres Meta data bare for at få en ide.

f.eks. den her side har:

<meta name="keywords" content="asp,php,java,javascript,html,sql,structured,query,language,databaser,mysql... bla bla bla" />

... bla bla bla skrev jeg selv :P

Evt søg på google hvad du vil have folk skal søger efter når de skal finde din hjemmeside. Se på deres kildekode. Se hvad de har gjort "rigtig"

Håber det var til lidt hjælp
Avatar billede lars_ Nybegynder
19. december 2011 - 22:01 #6
Tak for de gode råd allesammen. Det var nu heller ikke min mening at give penge for seo support lige nu, men mere et par gode råd. Og tak for det! :-)

Jeg er godt klar over at der er mange andre konkurrenter på dette marked, men jeg arbejder lidt videre med siden endnu! ;-)
Avatar billede mikaelch Novice
24. december 2011 - 23:46 #7
denne her tråd er der lidt ekstra tips http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252

yahoo site seach virker ikke mere denne her kan du desuden bruge til at tjekke hvor konkurrenter hvor de får links fra
http://www.opensiteexplorer.org
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 23:41 #8
Reklame ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin