Avatar billede zer0c00l Juniormester
13. december 2011 - 12:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NAS som backup med mulighed for genskabelse af bestemt dato

Hej eksperter..

Jeg roder med at lave en filserver bestående af en NAS. Noget af dataen på denne NAS vil jeg gerne hver dag backe up på en anden NAS. Jeg ved, at man med standardsoftware kan spejle alt data mellem to NAS'er. Problemet med dette er, at hvis en fil slettes på den ene NAS, vil den også blive slettet på den anden.

Ved I, om der findes NAS-software derude, der kan lave en ny mappe på min NAS-2 hver dag med en datomarkering, således at jeg kan gå for eksempel en uge tilbage i tiden og gendanne?

På forhånd tak!
Avatar billede chalde Seniormester
13. december 2011 - 13:20 #1
Avatar billede zer0c00l Juniormester
15. december 2011 - 09:02 #2
Ok, det ser lovende ud. Jeg havde overvejet en Thecus, men jeg kan se, at man kan få stort set samme setup med Synology.

Er der nogen, der har noget erfaring med "versionering"? Altså hvor der for eksempel gemmes en ny version af det lagrede data hver dag?

Fint, at det kan lade sig gøre dog! Men lidt forhåndserfaring ville ikke være af vejen :-)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
27. december 2011 - 17:57 #3
Lukker tråden. Smider du ikke et svar chalde? Så får du point..
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 18:02 #4
Bare behold point ;)

For mere info, så kig på synology's wiki:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home
Avatar billede zer0c00l Juniormester
28. december 2011 - 09:23 #5
Tak, det tjekker jeg!