Avatar billede Veerst Nybegynder
07. december 2011 - 16:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mit trådløse netværk er ustabilt

Jeg har en Linksys E3200 trådløs router og bredbånd 50/50 via Profiber (Waoo!)

Mine 2 stationærer pc'er kommer på nettet uden problemer.

Til gengæld her jeg - pludselig - fået store problemer med alle mine trådløse enheder, dvs. Iphone, Ipad, Macbook, bærbare Pc'ere, Nokia E52 og Apple TV2.

Hvis jeg genstarter min router lykkedes det mig nogle gange at få mine enheder på nettet, men kun kortvarigt.

Router har 2 netværk, både et "normalt" og et gæstenetværk.
Jeg kan på alle mine enheder se begge netværk, men når jeg vælger fx mit primære netværk og taster koden til netværket så får jeg beskeden "Kunne ikke oprette forbindelsen til netværket" på både Ipad og Iphone og på E52 får jeg beskeden "WLAN: Der kan ikke oprettes forbindelse. Ugyldig WPA-nøgle".
- Det er den rigtige kode jeg taster!!

Jeg har genstartet alt - jeg har skiftet fra en Linksys E2000 til E3200 - uden held.

Alt har tidligere virket upåklageligt med min E2000, og efter at have bøvlet med den har jeg skiftet til E3200, men med nøjagtigt samme ustabile resultat.

Nogle der har et bud på en løsning?
07. december 2011 - 16:42 #1
Hvis muligt så skift trådløs KANAL på Routeren ?
Avatar billede Veerst Nybegynder
07. december 2011 - 17:02 #2
Jeg har nu prøvet at skifte kanal fra automatisk til kanal 36 (5,180 GHz) og kanal 4 )2,427 GHz - uden nogen resultat!
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
07. december 2011 - 17:00 #3
1. Download og kør InSSIDer og check om der er kanal sammenfald med nogen af dine naboer.
2 .Hvis du har skiftet WPA-nøgle, så undlad i test-fasen for bruge specialtegn.
Avatar billede Veerst Nybegynder
07. december 2011 - 17:03 #4
Har ingen naboer indenfor 400 m.
Avatar billede Veerst Nybegynder
07. december 2011 - 17:34 #5
Har nu hentet og kørt inSSIDer. Jeg har et GI-net og et GI-net-guest på kanal 6 (2,4 GHz)og et GI-net på kanl 36 (5 GHz).

Der er ikke andre net på oversigten...

Jeg har ingen specialtegn i mit password, kun store og små bogstaver samt tal.

Jeg har også prøvet at lave password om til 12345678 - uden resultat...
07. december 2011 - 17:43 #6
Prøv helt uden password/kode ...

...Har ingen naboer indenfor 400 m. ... - så er der vist ikke nogle naboer ell. lign. som kan 'nå' dit signal ???
Avatar billede Veerst Nybegynder
07. december 2011 - 17:56 #7
Router accepterer ikke at jeg kører uden kode - min. 8 tegn!

I det hele taget virker det mærkeligt - jeg kan i forældrekontrollen i routeren se mine trådløse enheder, fx Apple TV - men jeg kan ikke få Apple Tv på netværket overhoved...!
Avatar billede Veerst Nybegynder
08. december 2011 - 09:28 #8
Jeg kan i øvrigt tilføje, at jeg ingen problemer har på arbejdet, hvor min Iphone, Ipad og Macbook går på det trådløse net uden problemer - altså konkluderer jeg, at det er et problem herhjemme.

Jeg har har fat i Tre-for/Waoo! der meddeler, at de ikke har lavet noget om, der skulle kunne give anledning til mine problemer, og at de heller ikke kan se hvad årsagen er.

Jeg kører med min egen router og ikke med den medleverede Tilgin-router fra Waoo!, da jeg har behov for at lukke porte op i routeren til min Synology +211 - det kan jeg ikke få lov til i Tilgin-routeren.

Derfor er det vigtigt for mig, at det er problemerne med Linksys routerne jeg får løst, og da jeg tidligere har haft det til at køre problemfrit må det kunne lade sig gøre igen, eller...?
Avatar billede hanseman_luchter Nybegynder
11. december 2011 - 13:40 #9
Tjaa...
Det virker ganske rigtigt lidt mystisk:
- Du har ingen forstyrrende nabo-net.
- Det har virket.
- Der er ingen konflikter i din krypteringsnøgle.

Og du har formentlig heller ikke været ude og investere i nye gadgets til hjemmet, som bruger/forstyrrer 2,4GHz båndet ?? DECT-tlf. microbølgeovne, RC udstyr, ringeklokker, AV-extendere, m.m.m.

Kører Waoo ikke PPPoE ?? Eller har du selv konfigureret WAN-siden af routeren ?? Dine 2 stationære PC'er kommer på nettet med kabel gennem den samme router ??

Jeg har kun 2 forslag:
1. Sluk for alle "overflødige" grupper på gruppe tavlen, så kun routeren kører.
2. Firmware upgrade.

PS. Jeg har da fuld adgang til min Tilgin router fra Waoo, - også konf. af firewall-delen. Har de mon fået ny politik på området ?? Iøvrigt overraskede Tilgin stort på funktionalitet. Yderst flexibel og potent dims, som blot mangler et ordentligt bruger interface.
Avatar billede Veerst Nybegynder
06. februar 2012 - 12:52 #10
Nu har min router virket fint siden før jul, så jeg formoder at problemet er løst...

Hvad var løsningen så?

Jeg fandt en gammel tråd med en fejlbeskrivelse der lignede min lidt.
Her i blev det beskrevet, at nogle routere havde problemer hvis man lavede adgangskoder der afveg fra 0-9 og a-H!!!

Jeg prøvede at danne en adgangskode hvor jeg holdt mig inden for dette: det virkede lige med det samme, og har gjort det uafbrudt siden!