Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. december 2011 - 18:24 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

"Sikkerheds-Tjek"

Tja - Et lille "Sikkerheds-Tjek" ...

Jeg bruger:

1: Avast! Free - Nyeste udgave.

Har som suplement:
A: Malware Bytes´s Anti-Malware Free version
B: SpywareBlaster - Nyeste udgave
C: ClearCloud DNS

Er det "godkendt og i orden" ?

Eller - Er der evt. mere, som I kan anbefale man supplerer med.

Har Windows XP Professionel.

Mvh Ikke-Ekspert
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 18:37 #1
Kommer jo an på hvad man bruger den til og om man kan "finde ud af nettet".. Jeg selv bruger:

SuperAntiSpyware (Gratis version) (Kører IKKE realtime)
Bruger den blot til og lave en skanning engang imellem.. (hver 7 dag medmindre jeg bare får lyst til og tjekke..)

Ud over det så bruger jeg chrome med nogle udvidelser, samt ændret lidt i indstillinger

Derefter har jeg en batch fil som kører hvergang min maskine starter op, det renser de steder hvor cookies mm vil ende.. indtil videre er der intet der har omgået følgende opsætning ud over cookies, men de fjernes ved en genstart, skønt jeg prøver og få batch filen til og blive kørt når Chrome bliver lukket...

Derfra så er det ren og skær fornuft jeg bruger..

jeg har dog flere værktøjer, men det er mere til analyse mm
Avatar billede 220661 Ekspert
06. december 2011 - 19:37 #2
Kender ikke B og C.

Jeg kører AVG pro
Malwarebytes pro
Comodo free firewall (kun med firewall aktiveret)
Herudover har jeg Filehippo til at tjekke for opdateringer til programmer.
Oprydning: CCleaner-WindowsXP Manager-Evensoft Computer repair og til sidst men ikke mindst en batch fil cleantempxp2k.bat.
Kører også XP Pro her
Avatar billede pstidsen Novice
06. december 2011 - 20:49 #3
Kender heller ikke B og C. A er godt og 1. er fint hvis man kan finde ud af at bruge internettet som #1 også er inde på. Hvis du bruger torrent programmer eller er på "beskidte" sider, så vil jeg nok anbefale et antivirusprogram som koster penge. F.eks. Norton eller Kaspersky. Hvis du bare er inde på store hjemmesider (som tv2.dk, facebook.dk osv. osv.) og ikke downloader ting du ikke ved hvad er, så er din pakke fin.

Husk dog også CCleaner. Den fjerner ikke vira, men støvsuger din computer for midlertidige filer osv. som bare fylder.

Du kan lige få min pakke af sikkerheds- og vedligeholdelsesprogrammer: http://www.eksperten.dk/spm/939878#reply_7786371 (bruger ikke Advanced System Care mere)
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 21:07 #4
#3 Du mangler vidst at man skal sætte sin browser korrekt op? :)

En sikkerhedsfejl mange gør er at undlade at se hvad den tillader og hvad den ikke tillader og om sikkerheden kan strammes op..
Avatar billede pstidsen Novice
06. december 2011 - 21:12 #5
#4: Tjooo det kan du have ret i, men man ved jo ikke hvad browser spørger bruger.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 21:18 #6
kan jeg få denne del omformuleret? O.o : " men man ved jo ikke hvad browser spørger bruger."
Avatar billede pstidsen Novice
06. december 2011 - 21:21 #7
man kan jo ikke sige hvor spørger skal være opmærksom i indstillingerne mht. sikkerhed, hvis man ikke ved hvilken browser det er. Layoutet er jo ikke det samme i IE, Opera, GC, FF osv.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. december 2011 - 21:31 #8
#7 Det er korrekt, det er os derfor det er vigtigt at være spørgende og ikke god troende :)
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
07. december 2011 - 11:10 #9
Takker for jeres udemærkede svar ...

De, som vil have points, kom med "et svar" ...

Mvh Ikke-Ekspert
Avatar billede Blueeyez Mester
07. december 2011 - 11:20 #10
Her (:
Avatar billede pstidsen Novice
07. december 2011 - 12:08 #11
her
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2011 - 16:08 #12
Ikke for at lyde som en gnavpotte men
hvorfor lukker du inden alle har lagt svar?

Når du skriver dette i #9: "De, som vil have points, kom med "et svar""!! Så skal man vente til alle har meldt tilbage.
Det er jo ikke alle der sidder ved computeren hele dagen og bare venter på tilbagemeldinger fra Eksperten. Nogle har et 7 til 16 job der også skal passes.
Jeg skal ikke have point i denne tråd, men på den måde du uddeler point på kan du hvis tråden bliver lang komme til at snyde en hjælper, som måske har lagt et stort arbejde i starten af tråden.
Og det er ikke en fair behandling.