Avatar billede compac Seniormester
06. december 2011 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nægtet adgang til harddisk

Min Comuter er brudt ned. Jeg har bygget harddisken om til en extern harddisk en gamle er brudt ned.
Jeg har tilsluttet harddisken til en ny computer og den viser sig som et nyt drev, hvor jeg kan se de enkelte mapper.

Jeg kan imidlertid ikke se filerne eller få lov til at komme ind i mappernene. Den kommer med en fejlmeddelse:
"Du har ikke tilstrækkelig tilladelser til opnå adgang til denne mappe." Der er mulighed for at trykke på "Fortsæt". Når jeg forsøger det kommer der en ny meddelse: "Du  er nægtet adgang til denne mappe. Du skal bruge sikkerhedsfanen for at få adgang til denne mappe"
Avatar billede haverslev Novice
06. december 2011 - 15:54 #1
Prøv at se om du kan overtage ejerskabet:
http://support.microsoft.com/kb/308421/da
06. december 2011 - 16:00 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede compac Seniormester
06. december 2011 - 16:18 #3
Undskyld! harddisken sad i WindowsXP og den nye er windows Vista
Avatar billede compac Seniormester
06. december 2011 - 16:22 #4
NEJ!! Harddisken sad i WinddowsXP og den nye er: Windows7!!
Avatar billede vejmand Juniormester
06. december 2011 - 17:09 #5
Som haverslev skriver, du skal overtage ejerskabet, så kører det.  :-)

http://www.blogsdna.com/2159/how-to-take-ownership-grant-permissions-to-access-files-folder-in-windows-7.htm
Avatar billede compac Seniormester
17. december 2011 - 13:29 #6
Det viser sig at harddisken er beskyttet med password, så jeg har formatteret den.
Avatar billede haverslev Novice
17. december 2011 - 17:29 #7
Arhh, hvis der var password på den, så kan det vel ikke komme som en overraskelse for dig, at du skal taste det ind - men det er normalt "nulstillet" (ude af kraft) når du ikke starter op på den via windowsder er installeret på den.
Så jeg er overbevist om, at du blot skulle overtage ejerskabet på den
Avatar billede hansepeter2 Nybegynder
17. december 2011 - 18:11 #8
#6 Jeg tror, du skulle have været en smule mere tålmodig. Har du kun brugt den hurtige formatering, så er alt håb dog ikke ude endnu :)
Avatar billede compac Seniormester
30. januar 2012 - 11:52 #9
Jeg må huske at der er flere muligheder til en anden gang