Avatar billede KHHP Juniormester
04. december 2011 - 19:50 Der er 1 løsning

Time Machine vil ikke udføre backup

Hej
Jeg har nu forsøgt at bruge flere forskellige guides til at få Time Machine til at foretage backup til min Windows 2003 R2 server's lagerdrev, hvor jeg har oprettet en mappe, og tildelt fuld kontrol til bruger macbackup, som er oprettet i Active Directory Users & Computers, og denne bruger har jeg for en sikkerheds skyld lavet som en kopi af administrator kontoen, da jeg, første gang det ikke virkede, kun havde lavet en standard konto.
Jeg kører Mac OS X Lion 10.7.2, og fejlen Time Machine kommer med er denne:
Netværksdisken til sikkerhedskopi understøtter ikke de krævede AFP-funktioner.

Åbn Time Machine for at vælge en anden disk til sikkerhedskopiering.

På min anden Mac hvor jeg ikke har opgraderet til Lion endnu virker det fint, men det nytter jo ikke så meget hvis jeg ikke kan foretage backup længere, når jeg også opgraderer den til Lion.
Jeg har læst noget om at det ikke virker fordi at Apple har opdateret Time Machine, og derfor tillader den ikke længere at udføre backup til netværksdrev der tilsluttes via SMB protokollen.
Nogen der kender en måde at løse dette problem på?
Avatar billede KHHP Juniormester
27. december 2011 - 14:00 #1
Det findes der åbenbart ingen løsning på endnu :(