Avatar billede mape Nybegynder
05. august 2001 - 01:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cron-job med PWS

Følgende problemstilling ønskes løst:
Jeg vil gerne sætte pws til at køre et Perl script én gang i timen. Scriptet skal checke en ekstern pop3 konto.
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 01:23 #1
hvilket os benytter du ?
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 01:45 #2
nåh, eftersom du ikke svarer må jeg jo gætte :)

da du nævner PWS er det sikker Win98 du bruger. Hvis du vil schedulere noget til at køre én gang i timen skal du ikke blande PWS ind i det (du kan ikke umidelbart få WEB serveren til at køre noget på bestemte tidspunkter). Istedet skal du bruge den scheduler der ligger i Win98 (mener den heder task manager eller noget i den stil) og der schedulere dit script til at køre hver time.

Hvis du istedet bruger WinNT eller Win2000 kan du bruge den scheduler der heder AT (åben et command prompt og skriv AT /?)
Avatar billede mape Nybegynder
05. august 2001 - 01:59 #3
Jo, jeg bruger Win98. Kan ikke lige checke om dit svar er brugbart nu, men hvordan får man fat i task manageren?