Avatar billede KHHP Juniormester
02. december 2011 - 15:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gemmer ikke på serveren

Hej
Jeg har nu haft en del bøvl med at få min serveropsætning til at køre.
Systemet er en Fujitsu stationær pc med Windows 2003R2 32-bit Standard Edition SP2, med 3GHz Intel CPU og 1GB RAM.
Systemet skal køre en virtuel maskine med Windows XP, og en fysisk med Windows 7. Jeg er dog imidlertid stødt på et mindre problem med Windows XP (mangler stadig lidt stumper til min Win7), da jeg har opsat roaming profiles på serverens D: drevi mappen Users. Dvs. at jeg har en struktur der ser således ud:
Lokalt:
D:\Users\bruger1$
På netværket:
\\KHIT-SERVER\Users\bruger1$

Alt oprettes som det skal på det lokale drev i det virtuelle XP, men når jeg så skal logge af, kommer denne besked:
http://dl.dropbox.com/u/36022188/brugermilj%C3%B8.JPG
Ruller man ned igennem beskeden, kommer der to linjer længere nede dette:
OPLYSNING - Adgang nægtet

Jeg bruger Microsoft Virtual PC 2007 SP1, og har brugt disse videoer til at opsætte roaming pofiles:
http://www.youtube.com/watch?v=vZ01juin8N4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=aFc25zXu17w&feature=related

Jeg har også prøvet at logge på den lokale administrator-konto og trække filerne fra den lokalt oprettede mappe til bruger1 over på den delte mappe på serveren, og også selvom jeg her loget ind som KHIT\Administrator i feltet brugernavn, så får jeg stadig Adgang nægtet fejl, når jeg forsøger at copy/paste eller drag/drop ind i mappen.
Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg har gjort galt?
Har $-tegnet til sidst i brugermappens navn noget med sagen at gøre? Har læst at hvis man sætter $-tegn i brugermappens navn, så bliver den usynlig for alle der ikke har adgang til mappen.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
02. december 2011 - 16:19 #1
Husk at sætte NTFS rettighederne for brugerne i users mapperne.
Den HURTIGE (men ikke helt korrekte og sikre måde) er at give Full Control til Everyone på mappen users + subfolders...
Avatar billede KHHP Juniormester
02. december 2011 - 21:14 #2
Tak for dit indlæg. Da jeg ville gøre det du foreslog, så jeg at jeg havde glemt at give full control til gruppen Domain Users, og efter at have gjort det, så gemmer den nu filerne i den mappe der hører til bruger1.
Smider du lige et svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede SnowmanDK Nybegynder
03. december 2011 - 00:51 #3
Done ;)