Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 09:27 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

PC specs ?

Hej alle

Jeg skal til at vælge en ny udviklings maskine, og vil høre om der er nogen der ved hvordan specifikationerne skal være på en maskine der er 'godt' sammensat, så den fungere optimalt ? Evt. link ville være skønt :)
Avatar billede Blandy Praktikant
29. november 2011 - 09:34 #1
Hvad er det helt præcist du skal bruge den nye pc til?
Avatar billede The_Buzz Novice
29. november 2011 - 09:45 #2
Er det en PHP udviklingsmaskine?

Så kan man faktisk bruge næsten hvad som helst...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 09:52 #3
jeg ville vælge masser af ram (16gb) og 2 skærme - hertil Intel Core i5 cpu.

Du har vel styr på backup? Jeg kører fast med en tilsluttet WD Passport Essential (usb3), som er sat til at køre en løbende backup i 5 generationer. Bare, så jeg ikke lige overskriver noget i utide.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2011 - 10:14 #4
Dem vi bruger rundt omkring, er også Core i5... - men vi har ikke haft behov for mere end 8GB RAM - så det er jo også en variabel parameter.

Og ja - hvad udvikler du? - er det noget med grafiske elementer, er GPU´en jo heller ikke uvæsentlig.

Husk at du skal køre et OS, der forstå de mange RAM (d.v.s. 64bit for Windows - kender ikke så meget til Linux o.s.v....)

Et rimeligt råd - hvis du ikke har styr på de enkelte komponenter, så gå efter en færdigsamlet maskine fra en af de store spillere på markedet (HP, Fujitsu, Lenovo). Så er du sikret at de spiller 100% sammen.
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 10:19 #5
Ja , en PHP maskine, og så skal den kunne have op til 3 adobe programmer kørende, 2-3 browsere med flere tabs i UDEN at brokke sig :))
Den skal være 'multitask proof'.

Min nuværende maskine har 4 ram, så 16 lyder mega meget, og det lyder spændende med backupsystem, som jeg self ikke har styr på hehe
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2011 - 10:20 #6
Denne: http://www.fujitsu.com/fts/products/computing/pc/desktops/superior/ESPRIMO-P900-E90/index.html er nyeste version af dem, vi har installeret hos nogle af vores udviklere. Den er dog noget bedre bestykket, da den har Core i7 CPU i forhold til i5.

Men du har vel også noget budget?
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 10:29 #7
@ole_madsen; Jeg har en HP maskine nu(forsamlet) ,men de er ikke alle lige godt sat sammen desværre. Den skal bruges til PHP /Windows OS, og jo grafikken SKAL være iorden også .
Min viden rækker til at jeg kan se hvad de forskellige elementer til i specifikationen, og jeg ved at min 32 bit maskine ikke kan udnytte de 4 ram der er på den, det synes jeg ikke er særlig smart sammensat desværre.
Bl.a. derfor stiller jeg spørgsmålet .
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 10:32 #8
Ups, jeg glemte at sige det skal være en bærbar , sorry guys :)

@ole_madsen; tak for link, jeg elsker Fujitsu- de laver også nogle miljøvenlige maskiner :)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 10:35 #9
backup (daglig / altid tilsluttet)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=wd+passport&pid=477596
harddiske er steget meget i pris de sidste uger...
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 10:35 #10
Så hvis jeg går efter en 8gb ram og i5 processer , hvad så med grafikkortet ? :)
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 10:39 #11
@claes57; Jeg har en ekstern hardisk på 750gb, men jeg bruger den kun til at fylde fotos på.
Kan du forklare mig hvordan man laver en løbende backup? er det noget du gør manuelt eller ? Og tak for link :)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 11:39 #12
WD disken kommer med eget backup-software, så det er bare at pege mapper ud, vælge antal generationer, og resten styrer den selv.
Derfor lige netop den model.
Jeg kender ikke andre backupprogrammer der kører på samme måde - men det må kunne findes (evt i en købeversion).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2011 - 11:58 #13
Man kan også vælge Windows indbyggede backup funktion - skriv "backup" i start->Søgefelt og vælg "Back up Your computer" under kontrolpanelet. Denne kan scheduleres til at lave backup af selvvalgte eller automatisk valgte filer til en valgfri destination på valgfri tidspunkter.

Jeg kender desværre ikke særligt meget til grafikkort, da det ikke er noget vi gør det i.

Men http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=CELSIUS+H910&sp=all&pid=4916606 er et bud på en kraftig maskine med et kraftigt grafikkort.... - og som samtidig slår bunden ud af budgettet :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 12:21 #14
pc? http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5515027
jeg er selv til asus - og her er masser af grafik-kræfter.
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 15:00 #15
Begge pc'er er drøn lækre, kan I ikke begge lægge et svar :) Tak !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2011 - 15:25 #16
Jeg springer over, tak...
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 16:09 #17
bare gem point til senere (læg et svar selv)
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 19:55 #18
nå, kan man det :)
Avatar billede sneska Nybegynder
29. november 2011 - 19:56 #19
Tak til Jer alle sammen :)