Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
28. november 2011 - 17:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af ram BIOS emne ?

Godaften eksperten :)

Jeg står her og overvejer at smide yderligere 8 GB ram i min PC (selvfølgelig de samme 8 ram som de 8 jeg allerede har)
Og jeg ville lige høre jer inden jeg gør det, er der noget man skal gøre når man har sat dem i ? med hensyn til er der noget BIOS eller lign, driver eller noget der skal gøres før de er klar til at køre ?

Altså jeg ville høre om, er det eneste man skal gøre bare at slukke PC'en smide yderligere 8 GB ram i også tænde den igen også er den køreklar ?

Og så vil jeg også gerne lige høre når man åbner sin PC og piller ved komponenterne er der så noget man  skal være klar over inden man rører ved noget ? ,Spørger fordi jeg har hørt noget med at man skal stå på jorden og røre ved kabinettet samtidig med man piller i den for at undgå statisk elektricitet, og jeg er ikke helt med på hvad det går ud på endnu ? håber i også lige kan forklare det for mig mens i allerede er :) smid gerne svar med det samme hvis i mener i har løsningen :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. november 2011 - 17:21 #1
1. sørg for dit motherboard rent faktisk kan håndtere 16GB
2. sørg for, at parre ramne korrekt i de kanaler de nu skal opsættes i
3. der skal ikke gøres noget ift. BIOS eller andet. RAM er "plug & play"
4. Ja statisk elektricitet er farligt for en computer, men reelt set er det meget sjældent hardware brænder af pga. statisk stød..
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2011 - 17:22 #2
du har tjekket, at bundkort har plads til yderligere 2 ram-blokke?

Undgå plastik-tøj (alm t-shirt er ok, men ikke nylon skjorte)

Tag alle stik fra pc - åben dyret - åben de pakker, ramklodser leveres i - berør stel (ramme på kabinet) samtidig med at du udtager ram fra pakning og sætter i pc.
Så bare luk, tilslut og kør.
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. november 2011 - 17:30 #3
Og så skal du selvfølgelig køre 64 Bit styresystem ellers er det spild af penge.
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
28. november 2011 - 18:07 #4
Tusindtak til jeres hurtige svar alle tre, men jeg har lige et spørgsmål til #1 juleulven.

Hvis alle ram blokene er ens hvad mener du så med at pare dem rigtigt er det ikke bare at sætte dem i en efter en i rækkefølge eller skal de i på en bestemt måde ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
28. november 2011 - 18:09 #5
hvis alle ram blokne er ens er min kommentar irrelevant .. jeg havde ikke lige bidt mærke i; "samme ram som de 8 jeg har i".
Avatar billede PLYdavidfr Nybegynder
28. november 2011 - 18:10 #6
ok så jeg skal ikke tænke på rækkefølge :)

Juleulven du må gerne lægge et svar :) og tak til alles svar !