Avatar billede jsprX Nybegynder
28. november 2011 - 12:52 Der er 7 kommentarer

opgradering af dell dimension 4600

Hej eksperten.
Jeg har lige taget min gamle windows maskine i brug, efter i mange år at have benyttet mig af en macbook.

jeg ville godt begynde at spille lidt igen, men da det er en aldrende sag jeg sidder med, ville jeg godt have nogle råd til, hvad jeg skal opgradere af hardware.

specs:
Intel pentium 4. 2,8GHz
2,5gb ram
Nvidia GeForce FX 5200
120 Gb Harddisk

computeren skal udelukkende bruges til spil, skal det lige siges.
jeg regner kraftigt med, at det er processoren og grafikkortet der i første omgang skal udskiftes, men til hvad, ved jeg ikke.

mit budget ligger på ca. 3000.

med venlig hilsen
Jesper Hinze
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2011 - 13:23 #1
det hænger sammen, det skidt. Hvis du skifter cpu, så skal der nyt motherboard til, og dermed typisk også ram.
Jeg har fundet dette frem på http://www.proshop.dk/
micro-ATX, LGA1155 Socket, varenummer 2252615
Intel Core i5 2400S, varenummer 2243175
KINGSTON 8GB RAMKit, varenummer 2156211
det giver en hurtig maskine til 2450kr - så er der lidt til et grafikkort.
Hvis du genbruger en gammel xp, så skal du nøjes med 4gb ramkit (2*2gb).
Avatar billede jsprX Nybegynder
28. november 2011 - 14:34 #2
Hvilke et grafikkort ville du da anbefale?

og ja, jeg genbruger gammel Xp.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. november 2011 - 17:17 #3
ram er så varenummer 2290576 (2*2gb)
grafikkort fx varenummer 2253277 (ASUS ENGT440 DI 1GD5 1 GB, GF GT 440, PCI Express 2.0 x16, 1 GB GDDR5, DVI, HDMI ( HDCP )
)
Så er du lige under de 3000kr samlet.
Avatar billede jsprX Nybegynder
28. november 2011 - 21:15 #4
Og så vil jeg kunne spille f.eks. Battlefield 3 gnindningsfrit?
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 09:19 #5
det ved jeg ikke - jeg er personligt ikke kommet længere end til en gang 'edderkop'...
Er der ikke nogle spil-sites, hvor man kan få den slags at vide?
Avatar billede jsprX Nybegynder
29. november 2011 - 18:47 #6
jo, men det var jo det jeg søgte, i og med, at jeg også skriver, at computeren udelukkende skal bruges til spil.
jeg må forhøre mig nogle flere steder.

tak for din tid hvertfald!
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2011 - 20:43 #7
bare luk spg - men der er altså lidt forskel på at opdatere en gammel maskine til spil og så Battlefield 3 gnidningsfrit