Avatar billede nick2 Nybegynder
04. august 2001 - 22:26 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Må man godt skrive på engelsk på denne side ??

Ang. Dr.m m.fl

Er det rimeligt at folk bevist skriver svar på engelsk - ikke fordi at jeg ikke forstår det og jeg er også godt klar over, de mange termer man bruger på engelsk... Men det her er vel i bund og grund en DANSK side - Man kan jo bare ignorere det \"udenlandske\" svar eller benytte Translate- funktionen (sucks....) ... men prøv at skriv på dansk !!

mvh Nick2

(gode argumenter imod at skrive på dansk belønnes med points !!!)
Avatar billede kapla Nybegynder
04. august 2001 - 22:27 #1
Hvorfor så mange point? vil du tømme din bruger for point? http://www.eksperten.dk/spm/95203
Avatar billede stig3 Mester
04. august 2001 - 22:29 #2
Jeg synes at folk skal have lov til at komme med bidrag på engelsk, tysk eller tyrkisk, hvis de vil. Det kan jo aldrig skade at få et svar på sit spm. Hvis man ikke forstår sproget må man jo sige til................
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
04. august 2001 - 22:29 #3
Hvis du bor i udlandet, og er 100% vandt til at skrive/snakke på engelsk, men forstår dansk..
Avatar billede dragen Nybegynder
04. august 2001 - 22:29 #4
Hm....mistænkeligt ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:30 #5
I don\'t see this as a problem ... personally I like the English langauge better than the Danish .. Danish just sux .. (but so does Denmark so go figure)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:31 #6
*he he .. I just couldn\'t resist*
Avatar billede dragen Nybegynder
04. august 2001 - 22:32 #7
Eller - Hvis du som dansker er så totalt geek\'et at du kun kan tænke og snakke på engelsk, og at alt dansk bliver volapyk!

Or - If U as a dane is totally geeked out and it affects your mind, so that U can only think in and speak english, and all danish talk will be nonsense!

;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:32 #8
But of course, if you know Danish then you should write in Danish unless the question is not in Danish .. (\'cause that usually means the poster is not Danish or doesn\'t understand it ..)
Avatar billede msmows Nybegynder
04. august 2001 - 22:32 #9
De engelske svar er gerne \"clip\" fra en eller anden side på nettet. Af og til tror jeg det er svært at oversætte til et forståeligt dansk, andre gange er det vel ren og skær dovenskab.
Går spørgsmålet på en engelsk udgave af et program kan der være god mening i et engelsk svar, da diverse dialogbokse, kommandoer osv. bedre kan forklares.
English is a nice language too, so maybe thats a reason for using it on a danish site.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:34 #10
dragen:> Exactly ... like .. sometimes I can\'t remember the DANISH word for something .. then I just write it in English *smiling*
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. august 2001 - 22:35 #11
see my profile! I just can\'t write Danish!!! but I can still help a lot of people with my knowledge and experience

I am not sure I want to help people who feels like that though.
Avatar billede annikadk Nybegynder
04. august 2001 - 22:36 #12
well...
Jeg bruger eksperten bla. fordi den er på dansk.
fordi jeg kan få hjælp på et sprog jeg forstår.

Nu kan I så undre jer, men jeg forstår ikke engelsk ret godt. Derfor vil jeg, hvis der kommer engelske svar i mine spørgsmål, på dansk bede om oversættelse.
Dette er bla. fordi jeg ikke orker at have et problem og samtidig skulle sidde med en ordbog.

Går eksperten hen og bliver engelsk, så vil jeg nok ryge i svinget.
Avatar billede dragen Nybegynder
04. august 2001 - 22:36 #13
->Stig3: jeg sætter nu grænsen ved tyrkisk :-)
Men hvad med spansk?
O - si es U como danés geeked totalmente hacia fuera y afecta
                              su mente, de modo que U pueda pensar solamente adentro y
                              hablar español, y toda la charla danéa sea absurdo!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:36 #14
dr.m:> Danish sux, so be happy that you don\'t you how to write it *G*
Avatar billede msmows Nybegynder
04. august 2001 - 22:37 #15
Thanks, that was a lot of points for just a few words.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:37 #16
dragen:> Danish and English only .. :o)
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. august 2001 - 22:38 #17
td - thanks :)

Nick2 - respect! :)
Avatar billede dragen Nybegynder
04. august 2001 - 22:38 #18
-> Tdaugaard: Right - got the exact same \"problem\", from time to time (lol)
Avatar billede nick2 Nybegynder
04. august 2001 - 22:39 #19
til Dr.m > Din profile ??? Det lyder mere som en gammel amerikansk stand-upper ?!! Am I right or....

Nick 2  ... be yourself please, dr. M
Avatar billede dr.m Nybegynder
04. august 2001 - 22:41 #20
Nick2 > Can\'t one quote good old George? it seem to fit so well :)
Avatar billede dragen Nybegynder
04. august 2001 - 22:41 #21
Driller bare då...man hvad så med jysk?
Awame: Whes då såm n dansga æ hæl ujflæpd å æ ka saml æ tanga om æ muintøj whis dæ æ fårgår å jysg?
Avatar billede nick2 Nybegynder
04. august 2001 - 22:42 #22
upps dr.m blev tavs.... sorry

Citater dør aldrig !!!

nick 2
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
04. august 2001 - 22:43 #23
dragen:> Any not understandable Jysk should come with subtitles, if not then it\'s Danish/english .. *G*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. august 2001 - 03:36 #24
dragen>>> jeg er selv sønderjyde men det du skrev der kan jeg altså heller ikke læse :)

så hold jer til eng og dk :)
btw mig gør det ikke noget om det er engelsk eller for at være extrem -tysk :)
men foretrækkr engelsk og dansk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. august 2001 - 03:38 #25
Heeeell no .. no German ! That sux even more than Danish *GG*
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
05. august 2001 - 04:04 #26
ahem.... kan snakke det flydende, men du har ret*gg*
Avatar billede stig3 Mester
05. august 2001 - 10:44 #27
hola suspektos elementos !!!!!

Ich synes that u can schreiben in the sprache som du findest best sind gewesen.
Avatar billede tyller Nybegynder
05. august 2001 - 10:50 #28
Hold kæft en gang pis. Er i stadivæk pissefulde ?
eller er i på syre ?

I må sku kede jer...