Avatar billede Alios44 Praktikant
26. november 2011 - 11:07 Der er 8 kommentarer

Min bærbar slukker, hvis jeg tager strømstik ud?

Hej Eksperten.

Min bærbar Fujitsu Siemens AMILO PRO, slukker af sig selv når jeg tager strømstikket ud.
- Min bærbar bliver også rimelig varm og så slukker den af sig selv ( IMENS JEG HAR STRØMSTIK I)
- Spørgsmålet er så hvorfor slukker den når jeg tager strømstikket ud. Og når jeg tager den ind tænder den igen. Så jeg skal hele tiden  have strømstik på min bærbar, og det er træls.

OBS: Når jeg sætter strømstikket ind bliver det lille mærke som burde værre grønt, stadigvæk med at være rød.

Med venlig hilsen
Alios
Avatar billede madklub Guru
26. november 2011 - 11:50 #1
Hej

Det tyder på at batteriet er dødt - helt dødt.
Du skal enten have et nyt batteri eller en ny bærbar.
Avatar billede The_Buzz Novice
26. november 2011 - 12:12 #2
Enig, dit batteri er afgået ved døden.

Du har måske altid din bærbar sat til strøm? Det er faktisk ikke særligt sundt til batteriet - i det tilfælde vil det være en fordel at tage batteriet helt ud mens den er til strøm og kun bruge batteriet når du er på farten.
Avatar billede Alios44 Praktikant
26. november 2011 - 13:42 #3
Også selvom den bliver varm? Så slukker den nemlig også.

Buzz hvad mener du med at tage den helt ud? Forstår ikke lige helt.

Og mange tak fordi i vil hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2011 - 17:04 #4
Han mener du skal tage batteriet ud.
Avatar billede Alios44 Praktikant
26. november 2011 - 19:30 #5
Forstået.
- Men er det ikke samme virkning hvis du havde det inde? Altså batteriet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2011 - 19:58 #6
Hvis du lader batteriet sidde i konstant, vil det blive brugt en ganske lille smule hver gang den er tændt, og dermed slidt. For at skåne batteriet og forlænge levetiden anbefales det derfor altid at tage batteriet ud, når den kører på strøm.

Har faktisk en Asus bærbar, som er 3 år gammel. Har kørt på batteri nok 5 gange i alt, og forleden jeg skulle bruge den kortvarigt gad jeg ikke sætte den til strøm... Den holdt batteri i 25 minutter, selv om batteriet var helt opladet!

Det sidste var blot et eksempel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. november 2011 - 19:59 #7
Her er der en lidt mere dybdegående artikel: http://www.laptopworld.dk/nyheder/4211-artikel-pas-pa-batteriet.html
Avatar billede Alios44 Praktikant
27. november 2011 - 00:28 #8
Tak for svaret det var nyttigt.