Avatar billede bazzoooo Nybegynder
23. november 2011 - 16:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trafik Vest

Hey Eksperten.

Ved godt det ikke er et passende sted det her, men vil meget gerne vide det.

Jeg har her igår fået fra mit arbejde, en sort trafik vest til nu når mørket kommer, og så tænker jeg, må de godt være sorte? Skal de ikke være gul/grøn eller tager jeg fejl

Håber i kan svare på dette.
Mange tak :D
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2011 - 17:09 #1
Citat:
Trafikvest
En trafikvest, er en vest af fluorescerende materiale der yder beskyttelse i dagslys samt tusmørke, mens reflekserne beskytter, når et køretøjs lys eller et arbejdslys rettes mod brugeren.

Trafikveste skal være EN 471 godkendt. EN471 er en fælles europæsik standard (European norm) som stiller krav til det arbejdstøj og regntøj, der anvendes på arbejdspladser i f.eks. trafikerede områder, hvor det er vigtigt at blive set.

En trafikvest er ikke obligatorisk i Danmark. Hvis du rejser til andre lande,end Danmark. Er du også her, selv ansvarlig for, at din bil opfylder landets lovmæssige krav. Du kan nedenfor se i hvilken lande, der er obligatorisk med trafikveste.

Sakset herfra:
http://www.foerstehjaelp.info/leksikon.php#Trafikvest 2
Avatar billede bazzoooo Nybegynder
23. november 2011 - 17:13 #2
Mange tak.
Læg et svar så du kan få point
Avatar billede vejmand Juniormester
23. november 2011 - 17:21 #3
Velbekomme.  :-)