Avatar billede netkoen Nybegynder
23. november 2011 - 09:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kaldes Macro fra Xlam file

Hej Alle

Håber en af jer kloge hoveder har en løsning til mit problem.

Jeg har skrevet en lille vba funktion i excel som kopier rækker fra et sheet til et andet. Metoden er testet og virker ganske fint.

Metode kaldte jeg ved at klikke "View->Macros->View Macros" og så klikker "run" på den Macro jeg havde lavet.

Excel dokumentet hvor denne metode/macro er placeret har jeg nu gemt som en Excel Add-in fil (xla) og efterfølgende installeret i Excel. Det betyder at når jeg åbner en helt ny Excel fil og trykker "Alt+F11" så ligger der to projekter, hhv. "VBAProjekt (Book1)" som er den nyåbnede fil, plus MitProjekt (MitProjekt.xlam) som er Add-In filen indeholdende min metode / macro.

Problemet er så at metoden ikke fremgår af Macro listen "View->Macros->View Macros" og kan derfor ikke finde ud af at kalde min metode.

Mit spørgsmål er derfor hvordan jeg kan kalde min metode uden at skulle skrive noget VBA kode i den helt nye fil?

Det er meningen at brugeren skal kunne åbne en hvilken som helst Excel fil og dernæst kalde min metode, uden at skulle kode noget i VBA e. lign

Håber i kan hjælpe

Venlig Hilsen
Daniel
Avatar billede netkoen Nybegynder
23. november 2011 - 13:59 #2
Tjp - Tak for svaret, men det kan jeg desværre ikke..

Har dog i mellemtiden selv fundet svaret, efter at have læst følgende: http://www.xtremevbtalk.com/showthread.php?t=265636

Jeg oprettede en ny knap i Ribbon og kaldte metoden igennem den.. Drøn smart!!