Avatar billede Imadcom Nybegynder
22. november 2011 - 15:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bevare kontakt til ip harddisk

JEg har lige fået en Imac Os.. Jeg gemmer alle filer på en ip harddisk som er tilsluttet netværket. Hver gang jeg skal logge ind på min harddisk, om det så er fra programmerne eller direkte ind via harddisken, så tager det omkring 8-10 sekunder at macen opretter forbindelse til harddisken og viser mapperne på ip harddisken.
Er der en måde hvor ma kan få computeren til altid at bevare denne forbindelse?
Avatar billede macintosse Nybegynder
22. november 2011 - 16:53 #1
Det lyder som om din netværksdisk går på vågeblus, prøv at rette det så vil den svare med det samme
Avatar billede Imadcom Nybegynder
23. november 2011 - 10:46 #2
Tak for det, indtil videre har det hjulpet rigtig meget. Sæt en svar, så kan du få pointene :-)
Avatar billede macintosse Nybegynder
23. november 2011 - 10:55 #3
Velbekom, selv tak
Avatar billede Imadcom Nybegynder
30. november 2011 - 10:16 #4
Hej Igen.... Der er noget helt galt... Når jeg prøver at åbne mapperne fra et program, eller prver at gemme noget til harddisken, tager det ca. 10 sekunder hver eneste gang at åbne mapperne, hvorefter jeg får lov til at gemme eller åbne. Hvis jeg derimod direkte fra skrivebrdet prøver at åbne harddisken så reagere den med det samme.  Jeg har sat harddisken til slet ikke at "sove"....Det er noget med Macén, fordi når jeg logger ind på mapperne fra Pc så reagere det med det samme i og uden for programmerne.