Avatar billede JonaZzz Nybegynder
18. november 2011 - 22:29 Der er 7 kommentarer

Bærbar, Hvilken!

Jeg har kig på en ny bærbar, og vil gerne have lidt assistance.

Skal bruges til:
Skolearbejde
Gaming (Bl.a. COD: MW3)
Surfing etc.

Budget: Så billig så mulig! Men det skal samme tid ikke være nogen lort der går i stykker efter ét år..

Jeg har lige nu kig på nogle computere fra MM-Vision, er nr. 2 de ekstra 1000 kr. værd? Og er der evt. nogle bedre alternativer?

Oven i de her 2 skal der også styresystem til, så det bliver lige 600 kr oveni.

7300 kr
1. http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000010&gruppe=PCnotevision

8300 kr
2. http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=701000030&gruppe=PCnotevision

Skal også lige siges at jeg elsker Mac! Men da jeg er for nærig til at betale hvad det koster, så må det blive windows, da man får en del flere 'hestekræfter' for pengene (processor, ram etc.)
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
18. november 2011 - 22:31 #1
Vil desuden rigtig gerne have en skærmstørrelse på ca. 15", så den ikke er for lille til gaming, og ikke for stor til at slæbe med i skole :)
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
20. november 2011 - 01:58 #2
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5137376
jeg ville vælge den
den har godt nok en i5 processor og ikke en i7, men tilgengæld er grafikkortet MEGET bedre.
og når det kommer til gaming er grafikkortet vigtigere end processoren. og forventer ikke du skal bruge programmer der kræver meget processorkraft som f.eks. photoshop da du ikke har skrevet det.
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
20. november 2011 - 17:57 #3
Jeg kommer nok til at bruge photoshop, men det bliver meget begrænset.

Jeg har slet ikke forstand på det men, du er 100% sikker på at det er så meget bedre? i7'en har 4 kerner, og i5'eren har kun 2.

Er der noget sted man sådan kan sammenligne grafikkortene eller sådan noget?

Desuden kommer jeg nok også til at spille en masse online poker på den, ved ikke om det har nogen betydning?
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
21. november 2011 - 12:10 #4
her kan du sammenligne processoren
http://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i5-2410M+%40+2.30GHz
selvfølgelig er en i7 bedre, men også en hel del dyrere

her er grafikkortet i den fra mm-vision, det i MSI'en er en del bedre. men gt555 kan godt køre de fleste nye spil uden problemer så længe settings ikke er på high.
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-555M.41933.0.html
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
21. november 2011 - 12:18 #5
men ellers er her en msi med samme grafikkort og processor som den fra MM, dog er den billigere hvis du skal købe styresystem til den fra MM
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5516975
Avatar billede JonaZzz Nybegynder
21. november 2011 - 12:54 #6
Ifølge den der processor sammenligner, ser i5'eren meget dårlig ud i forhold til de andre..

Men computernes hastighed er ens, ifølge EDB priser (de 2 MSI'er).

Hvilken én af de 3 computere synes du bedst om, til mine behov?

Desuden ser den første MSI MEGET federe og spilvenlig ud end de 2 andre.

Umiddelbart synes jeg den billige MSI har bedre 'stats', men hvorfor er den så billigere end den anden?
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
25. november 2011 - 00:09 #7
jeg synes også klart at gt683 er den fedeste af de 3.
Må indrømme at jeg ikke ved alt for meget omkring hastighed på processorne, så for ikke at give dig et forkert svar må du høre nogle andre efter det.

msi ge620dx er lidt ligesom dem fra mm-vision fyldt med god hardware, men uden alt det fancy lys som du får i gt683.
jeg vil mene du fint kunne klare dig med ge620dx den er billig og kan køre nye spil så længe du ikke sætter alle settings på ultra high.